دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بسته ای از چالش ها و راهكارهای آن، برای دولت آینده آماده می شود
 
رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در نشست هیات رئیسه مطرح كرد:

بسته ای از چالش ها و راهكارهای آن، برای دولت آینده آماده می شود

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در نشست این هفته هیات رئیسه با اشاره به اینكه جابجایی دولت، وقفه ای در انجام وظایف ایجاد نمی كند، گفت: همه همكاران جایگاه دانشگاه را جایگاهی ملی ببینند و همه معاونت ها، برای همراهی با دولت آینده، چالش ها و راهكارهای مربوطه را مشخص كنند تا در قالب بسته ای، آماده ارائه شود.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه به بحران كرونا در كشور نیز اشاره كرد و كار جمع آوری كمك های نقدی دانشگاهیان علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برای مردم محروم سیستان و بلوچستان، و تهیه و تحویل مایحتاج اولیه آنان كه مستقیما توسط مدیر امور فرهنگی دانشگاه انجام شد را بسیار ارزشمند خواند.

وی افزود: آقای رضایی با شناسایی نیازهای مردم سیستان و بلوچستان، و با همكاری دكتر خانجانی نسبت به جمع آوری كمك های نقدی دانشگاهیان و تهیه مواد بهداشتی و غذایی مورد نیاز ساكنان اقدام كرده و شخصا این هدایا را به دست ساكنان این مناطق محروم، رساند كه قابل تقدیر است.

مطالعه رصدخانه در "بررسی افكار عمومی نسبت به واكسن"، جزو پنج مطالعه برتر حوزه كووید انتخاب شد

دكتر خانكه رئیس رصدخانه اجتماعی كووید 19 با اشاره به انجام فاز اول مطالعه " بررسی افكار عمومی شهروندان تهرانی نسبت به واكسن " توسط محققان و متخصصان عضو رصدخانه اجتماعی كووید 19، گفت: این مطالعه جزو پنج مطالعه برتر در میان 50 مطالعه انجام شده در حوزه كووید در كشور، انتخاب شده است.

همكاری رصدخانه اجتماعی كووید 19 با مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی آغاز شد

وی همچنین از قبول مسئولیت " دبیرخانه كووید مجلس شورای اسلامی " با ابلاغ مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: با صدور این ابلاغ، همكاری رصدخانه اجتماعی كووید 19 با مركز پژوهش های مجلس آغاز شده است و با برنامه ریزی انجام شده، همكاران در مركز پژوهش ها با حضور در محل دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و رصدخانه كووید 19، از كمك های علمی و تخصصی اعضای هیات علمی و محققان همكار رصدخانه بهره مند می شوند.

كمیته ای برای چگونگی اطلاع رسانی شفاف به اعضای هیات علمی نسبت به پرداختی ها تشكیل می شود

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برای اطلاع رسانی شفاف به اعضای هیات علمی نسبت به پرداختی های آنان، گفت: سه نوع پرداختی در قالب حقوق، تمام وقتی جغرافیایی و حق التدریس، به اعضای هیات علمی انجام می شود كه طبق شاخص های مربوط به هر یك ، میزان آن تعیین می شود.

دكتر خانكه افزود: معاونان آموزشی و توسعه مدیریت، كمیته ای برای بررسی راهكارهای مناسب جهت شفاف سازی و اطلاع رسانی مناسب به اساتید در این خصوص تشكیل بدهند.

تا وضعیت شهر تهران بلحاظ شیوع كرونا قرمز است، همكاران با "نظر معاونت ها" و درصورت "ضرورت"، در محل كار حاضر شوند

رئیس دانشگاه با اشاره به اینكه براساس دستور ستاد ملی كرونا و استانداری تهران، مراكز آموزشی و دانشگاه ها در شهرهای قرمز تعطیل هستند، اظهار داشت: همكاران ما در دانشگاه نیز " با نظر معاونان و مدیران مربوطه و در صورتی كه حضورشان در دانشگاه ضروری باشد، در محل كار حاضر شوند "، وگرنه امور مربوط به وظایف خود را بصورت " دوركاری " انجام بدهند.

وی همچنین از دكتر فرخی معاون توسعه مدیریت خواست تا دستورالعملی برای چگونگی انجام دوركاری همكاران تهیه شود، چون افرادی كه دوركاری می كنند، باید به روش های مختلف، در دسترس باشند تا در صورت لزوم با آنان تماس گرفته شود.

دكتر خانكه در عین حال، به مدیران ارشد دانشگاه تاكید كرد كه حتما در ساعات اداری در دانشگاه حضور داشته و یا به هر نحو ممكن، در دسترس باشند.

رئیس دانشگاه با توجه به دغدغه برخی از همكاران به جهت دریافتی آخر ماه كه بابت ساعات اضافه كار دارند، از همه معاونان دانشگاه خواست تا « محاسبه مبلغ اضافه كار، مبتنی بر كیفیت عملكرد همكاران باشد، نه صرفا حضورشان در دانشگاه ».

برای چگونگی برگزاری كلاس های سال جدید تحصیلی برنامه ریزی دقیقی انجام شود

رئیس دانشگاه همچنین با اشاره به آغاز سال جدید تحصیلی، و دستورالعملی كه معاونت آموزشی وزارت بهداشت ابلاغ كرده است، از معاونان درمان، دانشجویی و آموزش دانشگاه خواست تا همچنان پیگیر تهیه و تزریق واكسن دانشجویان با توجه به اولویت های مشخص باشند، و برای چگونگی برگزاری كلاس ها (حضوری یا مجازی) نیز برنامه ریزی دقیقی انجام شود.

دكتر حسن شاكری معاون دانشجویی دانشگاه نیز با بیان اقداماتی كه تا كنون برای تهیه واكسن دانشجویان شده، گفت كه با همكاری معاونت درمان دانشگاه و از طریق دانشگاه شهید بهشتی و معاونت دانشجویی وزارت بهداشت، موضوع تهیه واكسن دانشجویان درحال پیگیری است، ضمن آنكه با توجه به دستورالعمل معاونت آموزشی وزارت بهداشت، برنامه ای برای چگونگی برگزاری كلاس های درس دانشجویان در سه مقطع تحصیلی تدوین می شود.

دكتر مسعود فلاحی مسئول دبیرخانه مشاركت های اجتماعی دانشگاه با اشاره ای به اقدامات انجام شده طی روزهای اخیر، گفت: با جلب همكاری شهرداری شهر ری، قرار است، چند بیلبورد به اطلاع رسانی ساكنان منطقه امین آباد و شهر ری نسبت به خدمات مركز روانپزشكی رازی اختصاص یابد.

وی افزود: طی روزهای اخیر با جمع آوری كمك های نقدی دانشگاهیان و خیران، نسبت به تهیه ارزاق اقدام شد و تعداد 300 بسته از انواع مواد غذایی آماده و بین كاركنان مركز روانپزشكی رازی توزیع شد.

دكتر فلاحی همچنین بمنظور تقویت موسسه خیریه مركز روانپزشكی رازی، پیشنهاد صدور ابلاغ برای شش تن از خیران و رئیس بیمارستان روانپزشكی رازی را به عنوان هیات امناء این موسسه ارائه داد و از هیات رئیسه دانشگاه خواست تا از افراد نیكوكاری كه بیماران روانپزشكی را حمایت می كنند، در روز 14 شهریورماه و به مناسبت روز جهانی خیران و نیكوكاران، طی نشستی بصورت حضوری یا مجازی، تقدیر بعمل آید.

مسئول دبیرخانه مشاركت های اجتماعی دانشگاه، پیگیری برای تاسیس بنیاد نیكوكاری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی را از دیگر فعالیت های این دبیرخانه ذكر كرد و افزود: اساسنامه این بنیاد كه قرار است از ظرفیت نیكوكاران در پیشبرد اهداف آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و پرسنلی استفاده كند، تهیه شده است تا با مدارك اعضای هیات موسس، جهت دریافت مجوز، به مراجع ذیصلاح ارائه شود و پس از دریافت مجوز رسمی برای فعالیت بنیاد نیز، انتخابات جهت شكل گیری هیات مدیره انجام خواهد شد.

در ادامه، اعضای هیات رئیسه پیرامون مسایل آموزشی، دانشجویی و هیات علمی كه در دستورجلسه ذكر شده بود، به تبادل نظر پرداختند.

بر همین اساس، مقرر شد كه درخواست های ماموریت اعضای هیات علمی، در نشست هفتگی هیات رئیسه دانشگاه مطرح، و تصمیم گیری نهایی با نظر هیات رئیسه انجام شود.

همچنین، درخواست های اعضای هیات علمی برای شركت در دوره های آموزشی، پس از كسب نظر از مدیران گروه های مربوطه و معاون آموزشی، در نشست هیات رئیسه دانشگاه، مطرح و تصمیم گیری می شود. و در صورت وجود منابع مالی در دانشگاه، به هزینه های مربوط به شركت فرد در دوره آموزشی، كمك خواهد شد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور

   تاریخ: ۲۰:۵۲ - ۳۰/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۵