دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

400 فیزیوتراپیست كرونایی شدند/عارضه های ایام قرنطینه
 
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، از ابتلای بیش از 400 فیزیوتراپیست به كرونا خبر داد و گفت: 7 فیزیوتراپیست در دوران كرونا شهید مدافع سلامت شدند.
400 فیزیوتراپیست كرونایی شدند/عارضه های ایام قرنطینه رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، از ابتلای بیش از 400 فیزیوتراپیست به كرونا خبر داد و گفت: 7 فیزیوتراپیست در دوران كرونا شهید مدافع سلامت شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مؤذن زاده روز شنبه دوم مرداد 1400 در نشست خبری به مناسبت روز جهانی فیزیوتراپی، افزود: در دوران كرونا، فیزیوتراپیست ها نقش ارزنده ای در امر پیشگیری و درمان بیماران كرونایی و غیر كرونایی داشته اند.

وی با اشاره به افزایش بار مراجعات به مراكز درمانی در دوران كرونا، گفت: متأسفانه در پاندمی كرونا، بار مراجعات به مراكز فیزیوتراپی كاهش یافت و در نتیجه فیزیوتراپیست ها از این جهت هم دچار مشكلات عدیده ای شدند.

مؤذن زاده با عنوان این مطلب كه درمان فیزیوتراپی بیماران كرونایی در دو فاز انجام می شود، افزود: فاز حاد و تحت حاد، برای آن دسته از بیمارانی است كه دچار مشكلات تنفسی می شوند و فیزیوتراپیست ها با اقدامات بازتوانی تنفسی و آموزش ورزش های تنفسی به این بیماران، انها را برای بازگشت به كار و زندگی روزمره آماده می كنند.

وی با اشاره به ابتلای بیش از 400 فیزیوتراپیست به كرونا و شهادت 7 فیزیوتراپیست در مبارزه با كرونا، گفت: نقش فیزیوتراپیست ها برای بازگشت بیماران به شرایط عادی زندگی، از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا، عارضه كرونا فقط مشكلات تتنفسی نیست.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران به عارضه های قرنطینه خانگی اشاره كرد و افزود: در دوران قرنطینه شاهد افزایش فقر حركتی، چاقی، ضعف عضلانی و…، در بین افراد جوان و نوجوان بوده ایم. همچنین، افزایش پوكی استخوان در افراد سالمند، از عوارض قرنطینه خانگی دوران كرونا است.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۵:۳۰ - ۰۲/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۷