دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درخواست رئیس دانشكده توانبخشی از مسئولان وزارت بهداشت برای اجرای دوباره دكترای فیزیوتراپی حرفه ای با توجه به شرایط كرونایی كشور
 
دكتر محمدرضا هادیان از مسئولان وزارت بهداشت خواست برای اجرای دوباره دكترای حرفه ای فیزیوتراپی با توجه به شرایط بی نظیر این رشته برای تبدیل ایران به قطب منطقه ای آموزشی-پژوهشی بالین محور و نقش فیزیوتراپی تنفسی در درمان بیماران كرونایی كشور اقدام كنند.
درخواست رئیس دانشكده توانبخشی از مسئولان وزارت بهداشت برای اجرای دوباره دكترای فیزیوتراپی حرفه ای با توجه به شرایط كرونایی كشور
دكتر محمدرضا هادیان از مسئولان وزارت بهداشت خواست برای اجرای دوباره دكترای حرفه ای فیزیوتراپی با توجه به شرایط بی نظیر این رشته برای تبدیل ایران به قطب منطقه ای آموزشی-پژوهشی بالین محور و نقش فیزیوتراپی تنفسی در درمان بیماران كرونایی كشور اقدام كنند.

194885.mp3 درخواست رئیس دانشكده توانبخشی از مسئولان وزارت بهداشت برای اجرای دوباره دكترای فیزیوتراپی حرفه ای با توجه به شرایط كرونایی كشور



اخبار مرتبط گالری عكس مرتبط گالری فیلم مرتبط گالری صوت مرتبط
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی تهران دانشكده توانبخشی، دكتر محمدرضا هادیان رئیس این دانشكده در پیامی خطاب به مسئولان وزارت بهداشت با اشاره به نیاز درمان در قرن 21 به دكترای حرفه ای فیزیوتراپی در زمینه پیشگیری و درمان بیماری ها و ناتوانایی های گوناگون و همچنین فراهم شدن شرایط تبدیل این رشته به قطبی در منطقه با توجه به تجربه موفق پذیرش و دانش آموختگی اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر پاكستان، سوریه، لبنان در دوره نخست و همچنین با توجه به اهمیت فیزیوتراپی سیستم تنفسی به عنوان اصلی ترین درمان ها در پاندمی كووید 19 از آنان درخواست كرد تا مجدداً شرایط اجرای دوباره دكترای حرفه ای فیزیوتراپی فراهم و اجرا شود.

متن پیام بدین شرح است:

درمان در قرن 21 نیاز به دكترای حرفه ای فیزیوتراپی دارد تا بتواند در زمینه پیشگیری و درمان بیماری ها و ناتوانایی های گوناگون درزمینهٔ اسكلتی، عضلانی، فلج مغزی، سكته های مغزی، ضایعات نخاعی، بی اختیاری های ادراری و دفعی، بیماری های قلبی، بیماری های روماتولوژی، آرتروز، كودكان و به ویژه سالمندی، جامعه ایرانی را كمك كند. همچنین، باتربیت دانشجویان در این مقطع و نیز دكترای تخصصی، قطب علمی در منطقه مان شود. شاهد این ادعا، پذیرش اعضای هیئت علمی از دانشگاه لاهور و بازگشت ایشان به علت فعالیت های درخشان بالینی، پژوهشی و آموزشی در ایران و شروع به كار، به عنوان دانشیار به صورت مستقیم و بدون اینكه از سطح استادیاری شروع كنند، هست. مانند این موارد بسیارند، دكتر اسدالله ارسلان شاه، دكتر سلمان بشیر، دكتر ربیعه نور، دكتر ایلی حجوج، دكتر صلاح غازی در دوره دكترای تخصصی شان در دانشكده توان بخشی خوش درخشیدند و در حال حاضر در دانشگاه های معتبر سوریه، لبنان، پاكستان مشغول به خدمت هستند.

9 نفر دیگر از اعضای هیئت علمی كشورهای منطقه در مقطع دكتری تخصصی در دانشكده مان، مشغول به تحصیل هستند و به محض پایان آموزششان با شرایط علمی عالی در دانشگاه های خود مشغول به خدمت خواهند شد.

همه شما متخصصان علوم پزشكی و به ویژه متخصصان و فوق تخصص های ریه دیدید كه فیزیوتراپی سیستم تنفسی، از اصلی ترین درمان ها در پاندمی كووید 19 بوده است.

مسئولان وزارت بهداشت باید این درخواست را از دانشگاه ها داشته باشند كه سریعاً این دوره و به ویژه باتجربه موفق پذیرش دوره نخست، اجرا شود. نه اینكه اساتید باتجربه، بورد فیزیوتراپی و انجمن فیزیوتراپی این درخواست را برای سالیان دراز داشته باشند و شوربختانه به دلایل غیرعلمی، موضوع بی پاسخ بماند.

دكتر كامران لنكرانی وزیر شجاع بهداشت و درمان وقت این حق را تشخیص داد و مصوبه تصویب و پذیرش دكترای حرفه ای فیزیوتراپی را در شورای عالی با استدلال علمی گرفت. در این راستا، كهن ترین دانشگاه علوم پزشكی میهنمان و كهن ترین دانشكده توانبخشی كشورمان موظف شد كه این دوره را اجرا كند.

همه دیدند كه این دوره با موفقیت كامل اجرا شد و دانش آموختگان این دوره كه توسط اساتید دانشكده توانبخشی دانشگاه علوم پزشكی تهران تربیت شده اند، در بالین درخشیده اند.

حق مردم میهن مان، حق جامعه علمی پزشكی این است كه این نیاز در سال 1400 تحقق یابد.

این درخواست را پس از 38 سال، كار بالینی، آموزش و پژوهش بالینی بر اساس نیازهای مردم بزرگوارمانْ می گویم.

م. هادیان،

استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران،

امانت دار دانشكده توانبخشی

گروه خبری : دانشكده توانبخشی كد خبر : 194885

كپی لینك كوتاه

-
-
   تاریخ: ۱۲:۵۰ - ۰۳/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۹