دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

فرهنگ پذیرش و بخشش آسیب دیدگان اجتماعی در جامعه ما ضعیف است
 
قزوین - ایرنا - فرماندار آوج گفت: فرهنگ پذیرش و بخشش آسیب دیدگان اجتماعی كه از مسیر اشتباه گذشته بازگشته اند در جامعه ما ضعیف بوده و باید برای تغییر این رویه فرهنگ سازی شود.
فرهنگ پذیرش و بخشش آسیب دیدگان اجتماعی در جامعه ما ضعیف است قزوین - ایرنا - فرماندار آوج گفت: فرهنگ پذیرش و بخشش آسیب دیدگان اجتماعی كه از مسیر اشتباه گذشته بازگشته اند در جامعه ما ضعیف بوده و باید برای تغییر این رویه فرهنگ سازی شود.

به گزارش ایرنا، نصرت الله علیرضایی روز یكشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آوج كه با حضور جمعی از معتادان بهبود یافته برگزار شد،افزود: به موازات تغییر و تحولات اجتماعی و اقتصادی در جامعه جدید با رشد آسیب های اجتماعی از نظر تعدد و تنوع مواجه هستیم و براساس نظر متفكرین اجتماعی وجود درصدی از این آسیب ها در جوامع مدرن طبیعی است.

وی افزود: سرعت و دامنه تحولات اجتماعی و اقتصادی در زندگی افراد و گروه ها به حدی است كه انسان ها با افزایش انتظارات و كمبود منابع نمی توانند به همه خواسته های خود دست یابند بنابراین احساس ناكامی می كنند و گرایش به اعتیاد و قاچاق مواد مخدر یكی از تبعات و پیامدهای این احساس ناكامی است.

فرماندار شهرستان آوج تصریح كرد: معتادان بهبود یافته علی رغم همه فشارهای روانی،اجتماعی و اقتصادی توانسته اند با بازپروری شخصیت و تقویت اعتماد به نفس دوباره به دامن جامعه برگردند و این انتخاب و تصمیم گیری سخت حقیقتا قابل تحسین است.

وی افزود:متاسفانه فرهنگ پذیرش و تبرئه آسیب دیدگان اجتماعی كه از مسیر اشتباه خود برگشته اند بویژه معتادین بهبود یافته بسیار ضعیف است و اگر افراد به هر دلیلی در دامن اعتیاد یا هرگونه آسیب و انحرافات اجتماعی بیافتند، جامعه با برچسب و انگ منحرف و بزهكار زدن به این بیماران اجتماعی، مسیر اصلاح و بازگشت آنها را به جامعه سخت و دشوار می كند كه باید با فرهنگ سازی این رویه را تغییر دهیم و زمینه بازگشت این افراد به زندگی عادی را فراهم كنیم.

در این نشست درخصوص پرداخت تسهیلات به معتادین بهبود یافته،پیگیری مكان مناسب برای راه اندازی كمپ نگهداری معتادین در شهرستان آوج و برگزاری نشست های مردمی برای مقابله با اعتیاد در مناطق آلوده بحث و گفت و گو شد.

در پایان این جلسه از معتادان بهبود یافته شهرستان با اهدای لوح و هدیه ای تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

برچسب ها
- آسیب های اجتماعی
- آوج
- مواد مخدر
- اعتیاد
- پیشگیری از اعتیاد
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۲۰:۰۴ - ۰۳/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۳