دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خطر افزایش بیماری ها با كاهش مشاركت اجتماعی سالمندان در دوران كرونا
 
مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان خطر افزایش احتمالی بیماری ها با كاهش مشاركت اجتماعی سالمندان در دوران كرونا خبر داد.
خطر افزایش بیماری ها با كاهش مشاركت اجتماعی سالمندان در دوران كرونا دكتر سیدمجتبی اكرم به كاهش مشاركت اجتماعی سالمندان و تحرك كمتر آنها در دوران كرونا پرداخت و اظهار كرد: اگر نرخ مشاركت سالمندان در اجتماع كاهش یابد، بیماری ها به سراغ آنان آمده و بیماری به تدریج برآنها غالب خواهد شد

مدیر كل مدیریت درمان استان سمنان ضمن هشدار در خصوص عدم رعایت پروتكل های بهداشتی و بی توجهی به حفظ فاصله گذاری اجتماعی از كاهش رعایت پروتكل های بهداشتی به زیر 40درصد خبر داد.

دكتر اكرم با اشاره به فعالیت های بخش درمان تامین اجتماعی در دوران كرونا اظهار كرد:بیش از 18 ماه است كه درگیر كرونا هستیم.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی با 80 بیمارستان در اختیار خود در سراسر كشور در كنار دانشگاه های علوم پزشكی قرار گرفته و در استان سمنان نیز بخشی از بیمارستان های تامین اجتماعی در اختیار بیماران كرونایی است.

مدیر كل مدیریت درمان استان سمنان افزود: از ابتدای شیوع كرونا در اسفند 98 در سطح استان سمنان هزار و 200 بیمار كرونایی در بیمارستان های تحت پوشش تامین اجتماعی سمنان بستری شده اند .

این عضو ستاد استانی مقابله با كروناویروس خاطرنشان كرد: علاوه بر این تاكنون 10 هزار و 500 نفر بیمار نیز به صورت سرپایی در بیمارستان تامین اجتماعی سمنان پذیرش و درمان شده اند.

وی با اشاره به كاهش رعایت پروتكل ها در كشور و استان گفت: میزان مراعات پروتكل های بهداشتی متاسفانه به 40 درصد تنزل یافته است.

این پزشك عمومی با بیان اینكه پذیرش بیماری و روش های مقابله با آن توسط مردم بسیار مهم است افزود: باید نهادهای عمومی با روش های متنوع ، مردم را به رعایت مسائل بهداشتی دعوت و هدایت كنند.

دكتر اكرم به اهمیت مباحث روانی در درمان بیماری ها اشاره و تصریح كرد: به منظور كاهش بار روانی جامعه باید تلاش شود تا مدارس در سال تحصیلی جدید بازگشایی شود .

وی اظهار كرد: فعالیت در فضای مجازی برای دانش آموزان بسیار زیاد و نگران كننده شده است به نحوی كه امر آموزش ، تنها درصد كمی از حضور آنان در این فضا را شامل می شود .

مدیر كل مدیریت درمان استان سمنان به كاهش مشاركت سالمندان و تحرك كمتر آنها در دوران كرونا پرداخت و گفت: اگر نرخ مشاركت سالمندان در اجتماع كاهش یابد، بیماری ها به سراغ آنان آمده و بیماری به تدریج برآنها غالب خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به پرهیز برخی از افراد از واكسیناسیون خاطرنشان كرد: اگرچه درصد كمی از مردم واكسینه شده اند ، اما باز هم مقاومت هایی در زمینه ی ثبت نام جهت انجام واكسیناسیون وجود دارد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۶:۰۳ - ۰۵/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۷