دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

امضای تفاهم نامه همكاری "دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی" با "موسسه حامی المپیك ویژه ایرانیان"
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

امضای تفاهم نامه همكاری "دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی" با "موسسه حامی المپیك ویژه ایرانیان"

دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با امضای تفاهم نامه با "موسسه حامی المپیك ویژه ایرانیان "، در خصوص تامین و تبادل امكانات و ظرفیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجرایی، مشاوره ای، رفاهی و ورزشی در تمام زمینه های مرتبط با وظایف دانشگاه و المپیك ویژه، همكاری خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، در این تفاهم نامه كه به امضای دكتر "حمیدرضا خانكه " رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و دكتر " محمد كمالی " مدیرعامل موسسه حامی المپیك ویژه ایرانیان رسیده، « گسترش همكاری های علمی، آموزشی و پژوهشی با هدف رفع نیازهای آموزشی و پژوهشی كشور در حوزه های كودكان استثنایی و دارای اختلال ذهنی و هوشی و سایر علوم وابسته »، مورد تاكید قرار گرفته است.

براساس این گزارش، « استفاده متقابل از امكانات نرم افزاری و سخت افزاری آموزشی، پژوهشی و منابع انسانی به منظور پیشبرد برنامه ها و فعالیت ها، از طریق تشكیل كارگروه مشترك جهت تعیین نیازهای مشترك آموزشی، پژوهشی و اجرایی » از جمله موضوعات مورد توافق دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و موسسه حامی المپیك ویژه ایرانیان است.

« تاسیس و راه اندازی مراكز علمی پژوهشی، اجرایی و ورزشی مشترك نظیر مركز مطالعات علمی علوم ورزشی و تربیت بدنی استثنایی در افراد دارای نیازهای ویژه، انتشار نشریات و مجلات علمی - ترویجی و علمی - پزوهشی در حوزه های توانبخشی ورزشی و سایر حوزه های وابسته » از محورهای همكاری در این تفاهم نامه می باشند.

همچنین، « تربیت نیروهای كارآمد در حوزه كاری مشترك و توسعه فن آوری اطلاعات و ارتباطات توانبخشی ورزشی " از دیگر محورهای این همكاری دو جانبه هستند.

این تفاهم نامه همكاری از تیرماه امسال تا سه سال آینده، اعتبار دارد و در صورت موافقت دو طرف، این مدت تمدید می شود.

گفتنی است؛ دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با 23 گروه آموزشی و 9 مركز تحقیقات تحت نظارت وزارت بهداشت، علاوه بر تعلیم و تربیت نیروی متخصص در رشته های سه حوزه سلامت (توانبخشی، سلامت اجتماعی و سلامت روانی)، از طریق مراكز درمانی تابعه، نسبت به ارائه خدمات مربوط به این سه حیطه فعالیت دانشگاه اقدام می كند، ضمن آنكه در طراحی و اجرای پروژه های ملی و منطقه ای مشاركت دارد.

" المپیك ویژه ایران " حدود ده هزار فرد كم توان ذهنی (ID) از كودكان تا بزرگسالان را در سراسر كشور تحت پوشش دارد تا با استفاده از برنامه های ورزشی و غیر ورزشی (برنامه های نوآوری)، به ارتقای سلامت جسمی و روانی این افراد، مهارت آموزی و مشاركت فعال آنان در جامعه كمك كند.

" المپیك ویژه "، فعالیتی ورزشی، توانبخشی و آموزشی است كه در 197 كشور دنیا، با 221 برنامه بصورت منطقه ای و جهانی، در جهت تحقق هدف « تبدیل نگاه ناتوانی، ترحم و دلسوزی، به نگاه " قادر بودن، قهرمان بودن و قدرتمند بودن " »، برای بیش از پنج میلیون تن از افراد جهان با اختلالات هوشی و ذهنی (ID ) ، سندروم داون، بیش فعال و اوتیستیك كه IQ زیر 75 دارند " ، پایه گذاری شده است.

اجرای برنامه " سنجش سلامت جسمی و روانی كودكان عضو با اختلال هوشی و ذهنی" و ارائه توصیه های سلامتی كه از جمله برنامه های مهم سلامت دنیا محسوب می شود، برنامه " آموزش خانواده ها " كه نقش مهمی در تصمیم گیری، مشاركت و اجرای برنامه های المپیك ویژه دارد، برنامه " رهبری ورزشكاران " كه آموزش ورزشكاران و تغییر نگرش آنان را هدف قرار می دهد، و همچنین برگزاری بازیهای مشترك و دوره های آموزشی مشترك افراد با اختلال ذهنی و افراد بدون اختلال ذهنی و كاملا سالم، تحت عنوان " كودك و مدرسه " ، برنامه های بخش غیر ورزشی المپیك ویژه را تشكیل می دهند.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۲۰:۲۲ - ۰۴/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۳