دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

كمك شگرف اسكلت های خارجی به روده بیماران متحمل آسیب نخاعی!
 
صدمات نخاعی غالباً در حركات طبیعی روده بیمار اختلال ایجاد می كنند و اسكلت های خارجی می توانند حركات روده را در این بیماران بهبود بخشند.
كمك شگرف اسكلت های خارجی به روده بیماران متحمل آسیب نخاعی! به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، آسیب نخاعی ممكن است به اعصابی در بدن كه به كنترل قسمت تحتانی روده بزرگ فرد كمك می كنند و مسئول ارسال مواد زائد جامد به خارج از بدن هستند، آسیب برساند. بنابراین، این شرایط مانع توانایی عادی ذخیره و دفع ضایعات بدن به شكل مدفوع توسط فرد بیمار می شود. در نتیجه اغلب منجر به یبوست و حوادث ناخوشایند دیگر برای روده می شود.

طبق یك بررسی، بیش از یك سوم مردان مبتلا به آسیب نخاعی گزارش داده اند كه مشكلات روده و مثانه یكی از برجسته ترین مشكلات آنها پس از آسیب دیدگی است.

اكنون جدیدترین تحقیقات حاكی از آن است كه فعالیت بدنی و قرار گرفتن به صورت ایستاده ممكن است عملكرد روده بزرگ را بهبود بخشد و اسكلت های خارجی رباتیك به دستیابی به این بهبودی كمك می كنند. این اسكلت های خارجی به بیماران اجازه می دهند تا بایستند و حتی بتوانند راه بروند.

نتایج امیدوار كننده آزمایش اسكلت های خارجی برآمده از مطالعه ای بود كه 49 بیمار را دنبال كرد كه 36 جلسه پیاده روی با كمك اسكلت های خارجی را انجام دادند.

"گیل فارست" مدیر مركز تحریك ستون فقرات "تیم و كارولین رینولدز بنیاد كسلر" در نیوجرسی آمریكا گفت: ما شاهد كاهش قابل توجهی در زمان تخلیه روده بودیم و 24 درصد از شركت كنندگان در این مطالعه از بهبود شرایط خود خبر دادند.

"گورمن" ، رئیس بخش پزشكی توانبخشی و ارتوپدی در دانشگاه "مریلند" نیز گفت: هدف ما بهبود كیفیت زندگی افرادی است كه دچار ضایعه نخاعی مزمن هستند و این نتایج دلگرم كننده به ما كمك می كند تا مطالعات آینده را در زمینه نوظهور مداخله تحرك انجام دهیم.

محققان متذكر شدند كه ایستادن به تنهایی به حركت روده كمك نمی كند، بلكه راه رفتن نیز كمك شایانی به آن می كند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۲:۲۱ - ۰۴/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۰