دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

بازدید دكتر زالی از كلینیك درمان سرپایی بیماران كرونایی در مركز روانپزشكی رازی
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

بازدید دكتر زالی از كلینیك درمان سرپایی بیماران كرونایی در مركز روانپزشكی رازی

دكتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری كرونا در تهران امروز (یكشنبه) با همراهی جمعی از مدیران زیرمجموعه، از كلینیك درمان سرپایی و بستری موقت بیماران كرونایی در مركز روانپزشكی رازی (امین آباد) دیدن كرد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر زالی پس از بازدید از روند خدمت رسانی به بیماران كرونایی در این كلینیك، در جمع خبرنگاران اظهار كرد: خوشبختانه به محض اینكه از طرف ستاد درمان كرونا در رابطه با راه اندازی بخش سرپایی بیماران كرونایی اعلام نیاز شد، همكاران ما در مركز روانپزشكی رازی به سرعت و كمتر از یك هفته این مجموعه را كه در دو بخش زنان و مردان بیمار پذیرش می كند، راه اندازی كردند.

وی افزود: این كلینیك با همت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی راه اندازی شد كه در تناسب با نیازهای موجود ظرفیت جدیدی را ایجاد كرده است.

دكتر زالی درباره نحوه استقرار تیم تخصصی در این كلینیك توضیح داد: متخصص عفونی 24 ساعته در این كلینیك مستقر است، ضمن اینكه در این كلینیك نیروی مجرب پرستاری به همراه متخصص طب اورژانس حضور دارند و نظارت مستمر و كافی را در فرایند درمانی ارایه می كنند.

وی با اشاره به ظرفیت 50 تخت این كلینیك كه نیمی از آن به زنان و نیمی به مردان اختصاص دارد، گفت: البته ظرفیت چهار برابر كردن تخت های این كلینیك در صورت نیاز وجود دارد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری كرونا در تهران، به نظم در پذیرش بیماران، فضای مكفی و استقلال فضای این كلینیك را به عنوان نقاط قوت این كلینیك ذكر كرد و افزود: این كلینیك جدای از بخش های بستری بیماران روانی بیمارستان روانپزشكی رازی راه اندازی شده است و روند پذیرش تا بستری، و تزریق داروهای بیماران را در كمترین زمان انجام می شود.

دكتر زالی با اشاره به وجود بیمارستان فیروزآبادی به عنوان یكی از مراكز پیشتاز در مقابله با كرونا و بیمارستان هفتم تیر در منطقه جنوب تهران، گفت: عملا راه اندازی كلینیك درمان سرپایی كرونا در مركز روانپزشكی رازی، به نیازهای درمانی سرریز شده این دو بیمارستان كمك شایان توجهی كرده و سه بیمارستان در پشتیبانی از یكدیگر قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اهمیت جغرافیایی این منطقه ( جنوب شرق تهران) یادآور شد: امیدواریم با استفاده بهینه از همه ظرفیت ها بتوانیم این بیماری را مدیریت كنیم.

وی درباره آخرین وضعیت كرونا در تهران افزود: آمار كرونا در تهران یك الگوی سینوسی دارد، اما در حال حاضر مراجعه سرپایی بیماران كرونایی تنها شاخصی است كه نسبت به سایر شاخص ها كاهش داشته است.

دكتر زالی افزود: اولین شاخصی كه می تواند در تغییرات الگویی مورد توجه واقع شود، شاخص مراجعات سرپایی است و معمولا بین كاهش میزان مرگ و میر و میزان بستری فاصله زمانی 12 تا 14 روزه وجود دارد و ممكن است برغم اینكه شاهد كاهش ملایم بستری بیماران كرونایی هستیم به صورت فوری شاهد كاهش میزان مرگ و میر نباشیم و دو تا سه هفته زمان نیاز داشته باشیم.

دكتر نادر توكلی معاون درمان ستاد كرونا شهر تهران نیز كه در برنامه بازدید حضور داشت، اظهار كرد: وضعیت رعایت پروتكل ها در تهران در دو ماه اخیر كم شده است و با پیگیری های انجام شده به نظر می رسد در حال حاضر میانگین بین 65 تا 70 درصد باشد.

وی با اشاره به استفاده بیش از حد از داروهای ضد ویروس مانند فاویرپیراویر و رمدسیویر، ابلاغ پروتكل های درمانی در جهت استفاده بهینه از این داروها را در كاهش مصرف این داروها عنوان كرد، گفت: امیدواریم با توسعه واكسیناسیون در روزهای آتی شرایط بهبود یابد.

دكتر توكلی ضمن ابراز نگرانی نسبت به سویه لامبدا، بر ضرورت آمادگی حوزه درمان در برابر شیوع این ویروس تاكید كرد و در عین حال از مردم خواست كه در فضاهای بسته حتما از ماسك استفاده كنند و بیشتر از یك ساعت در تجمعات شركت نكنند و در مواقع غیر ضروری از منزل خارج نشوند.

وی در پایان یادآور شد: به نظر می رسد واكسیناسیون اطفال نیز باید مورد پیگیری قرار گیرد، زیرا ویروس لامبدا در دهه دوم زندگی افراد نیز ممكن است بروز كند؛ البته خوشبختانه هنوز این سویه جدید در كشور گزارش نشده است.



انتهای پیام/
   تاریخ: ۲۳:۵۵ - ۰۷/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۴
اخبار مشابه در سایر منابع خبری:
ارائه خدمات متخصصان عفونی و طب اورژانس دركلینیك درمان سرپایی بیماران كرونایی در مركز روانپزشكی رازی  دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی