دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

افزایش اختیارات استانداران برای مبارزه با كرونا
 
استاندار قم با اشاره به افزایش تفویض اختیارات به استانداران گفت: این موضوع از جمله مصوبات نشست اخیر ستاد ملی مبارزه با كروناست و مقرر شده تا مصادیق این افزایش اختیارات در وزارت كشور مشخص شود.
افزایش اختیارات استانداران در موضوع مبارزه با كرونابه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مركز قم، بهرام سرمست امروز در سخنانی با اشاره به شرایط كرونایی در استان های مختلف كشور اظهار كرد: در حال حاضر 306 شهرستان در وضعیت قرمز، 110 شهرستان در وضعیت نارنجی و 32 شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

وی اقناع سازی افكار عمومی را برای رعایت حداكثری دستورالعمل های بهداشتی توأم با انجام واكسیناسیون از مهم ترین سیاست های فعلی مبارزه با كرونا دانست و خاطر نشان كرد: بر این اساس، تداوم تولید و واردات واكسن نیز در دستور كار قرار دارد.

استاندار قم سپس به افزایش تفویض اختیارات به استانداران توجه داد و اذعان كرد: این موضوع از جمله مصوبات نشست اخیر ستاد ملی مبارزه با كروناست و مقرر شده تا مصادیق این افزایش اختیارات در وزارت كشور مشخص شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این كه استان قم در زمینه واكسیناسیون و نسبت به میانگین كشوری در وضعیت خوبی قرار دارد یادآور شد: گروه های پُرخطر در اولویت دریافت واكسن قرار دارند، ضمن این كه افزایش تخت های بیمارستانی نیز مورد توجه بوده است.

استاندار قم با بیان این كه وضعیت استان قم در موج فعلی بیماری كرونا در حال تثبیت است ابراز امیدواری كرد سیر شیوع كرونا در هفته های آتی و در استان به روند نزولی درآید.

وی در عین حال به نشست اخیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اشاره و بیان كرد: لازم است تا پیگیری جذب و تخصیص اعتبارات ملی و استانی قم برای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دستگاه های حمایتی از جمله بهزیستی در دستور كار باشد.

سرمست با اشاره به افزایش سهم واكسیناسیون استان قم افزود: گروه های پُرخطر در اولویت دریافت واكسن قرار دارند و از این رو مراكز ترك اعتیاد هم باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

استاندار قم همچنین كشف كارگاه تولید مواد مخدر را در استان مورد توجه قرار داد و از اهتمام مسؤولان استان در راستای مبارزه با مواد مخدر قدردانی كرد.
   تاریخ: ۰۰:۴۰ - ۰۸/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۲۴۰