دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

اعضای ستاد كرونا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در مركز روانپزشكی رازی تشكیل جلسه دادند
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه :

اعضای ستاد كرونا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در مركز روانپزشكی رازی تشكیل جلسه دادند

اعضای ستاد كرونا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، امروز (یكشنبه) ضمن تشكیل جلسه در مركز روانپزشكی رازی، امكان ایجاد پایگاه واكسیناسیون كرونا در این مركز درمانی را مورد بررسی قرار داده و همه اعضاء، با ایجاد این پایگاه در مركز رازی موافقت كردند.
به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، در این جلسه مقرر شد كه براساس نظر همه اعضا، چگونگی ایجاد پایگاه واكسیناسیون كرونا در مركز روانپزشكی رازی از طریق همكاری و هماهنگی معاون درمان، مدیر اداره پرستاری، رئیس و مدیر بیمارستان رازی، معاون درمان بیمارستان رفیده و معاون توسعه مدیریت دانشگاه، پیگیری و اجرا شود.
دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی طی سخنانی در ابتدای این نشست، گفت: از آذرماه سال گذشته كه ستاد كرونا دانشگاه تشكیل شد، تلاش كردیم كه سهمی در روند درمان بیماران كرونایی داشته باشیم، در اسفندماه سال گذشته رصدخانه اجتماعی كووید 19 تشكیل و فعالیت های پژوهشی پیرامون عوامل اجتماعی موثر بر این بیماری را پیگیری كرد.
وی افزود: خدمات درمانی به بیماران كرونایی نیز از طریق بیمارستان های رازی و رفیده و كلینیك نظام مافی ارائه شد و همچنان ادامه دارد، ضمن آنكه با تصویب ستاد كرونا، درمانگاه سرپایی درمان بیماران كرونایی و تزریق داروهای این بیماران در مركز رازی راه اندازی شد.
دكتر خانكه با اشاره به روند واكسیناسیون در كشور كه سرعت گرفته است و نیاز سیستم بهداشتی و درمانی كشور به همراهی در این خصوص، گفت: با توجه به محرومیت منطقه امین آباد شهر ری و روستاهای اطراف آن، و نیاز ساكنان این منطقه، بررسی ایجاد پایگاه واكسیناسیون در مركز روانپزشكی رازی در دستوركار جلسه ستاد كرونا قرار گرفت.

دكتر بیژن خراسانی معاون درمان دانشگاه با اشاره به سرعت عمل كاركنان مركز روانپزشكی رازی در راه اندازی درمانگاه سرپایی درمان بیماران كرونایی و تزریق داروهای این بیماران، از حوزه ریاست، مدیریت و كاركنان مركز رازی بابت این حركت جهادی و ارزشمند درمانی كه در شرایط كنونی بسیار حائز اهمیت است، تشكر كرد.
وی ضمن موافقت با ایجاد پایگاه واكسیناسیون در مركز روانپزشكی رازی، روشی را برای واكسیناسیون افراد واجد شرایط پیشنهاد داد.
دكتر امید رضایی رئیس بیمارستان روانپزشكی رازی ، پیشرفت كار در بخش درمان سرپایی بیماران كرونایی را خوب توصیف كرد و در مورد پایگاه واكسیناسیون در رازی نیز موافقت خود را اعلام كرد، و چگونگی اجرای این مصوبه را قابل بررسی دانست.
دكتر اخوان معاون درمان بیمارستان توانبخشی رفیده و مسئول درمانگاه درمان سرپایی بیماران كرونایی در مركز رازی، از فعالیت درمانگاه موقت درمان سرپایی بیماران كرونایی اعلام رضایت كرد و تامین داروی رمدسیویر با تعرفه دولتی، جهت استفاده بیماران كرونایی مراجعه كننده به این درمانگاه و تسهیل و تسریع در امور این بیماران را ضروری دانست.
وی در عین حال، ایجاد پایگاه واكسیناسیون در مركز رازی را امكانپذیر دانست، ضمن آنكه اجرای واكسیناسیون در بیمارستان توانبخشی رفیده برای ساكنان منطقه اطراف بیمارستان را مناسب و كمك كننده در پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری ذكر كرد.
دكتر امین اجلی مدیر اداره پرستاری دانشگاه نیز اجرای برنامه واكسیناسیون به دو روش را توضیح داد و تاكید كرد كه هر كدام از این روش ها، شامل نیازهای خاص بلحاظ نیروی انسانی، تجهیزات و لوازم مصرفی، فرم های مربوطه و دستورالعمل های مربوط به این برنامه می باشد.
دكتر باباپور مدیر بیمارستان روانپزشكی رازی نیز در سخنانی ، چگونگی فعالیت در درمانگاه درمان سرپایی و تزریق داروی بیماران كرونایی را خوب توصیف كرد و تامین داروی رمدسیویربرای بیماران در این بخش را امكانپذیر دانست تا با تعرفه های دولتی ، به بیماران كرونایی منطقه امین آباد خدمات رسانی شود.
وی در مورد برنامه واكسیناسیون نیز گفت: اجرای این برنامه امكانپذیر است و مركز روانپزشكی رازی تاكنون بیش از سه هزار دوز واكسن برای بیماران آسیب پذیر و كادر درمان ارائه داده است.
مدیر بیمارستان رازی، چند موقعیت را برای اجرای برنامه واكسیناسیون عمومی متصور شد و بررسی روی این روش ها را به جلسه با مدیران درمان موكول كرد.
دكتر خانكه رئیس بیمارستان، در پایان این نشست با جمع بندی مطالب بیان شده، به واكسیناسیون دانشجویان ساكن در تهران و یا كارورزی های آموزشی نیز اشاره كرد و از دكتر خراسانی و خدایی خواست تا روند واكسیناسیون دانشجویان ادامه داشته باشد و تشكیل كمیته ای بمنظور بررسی چگونگی اجرای برنامه واكسیناسیون عمومی در مركز رازی و تامین نیازهای آن را لازم دانست.
انتهای پیام/
تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور



.
   تاریخ: ۱۴:۰۸ - ۰۸/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۳