دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

خدمات اورژانس اجتماعی برای برخی مردم ناشناخته مانده است
 
شهرری - ایرنا - معاون اجتماعی بهزیستی شهرستان ری با اشاره به ناشناخته ماندن خدمات اورژانس اجتماعی برای بسیاری از مردم، گفت: در مواردی مانند كودك آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری، خودكشی؛ شهروندان می توانند از طریق تماس با تلفن 123 از خدمات رایگان كارشناسان این مركز استفاده كنند.
خدمات اورژانس اجتماعی برای برخی مردم ناشناخته مانده است شهرری - ایرنا - معاون اجتماعی بهزیستی شهرستان ری با اشاره به ناشناخته ماندن خدمات اورژانس اجتماعی برای بسیاری از مردم، گفت: در مواردی مانند كودك آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری، خودكشی؛ شهروندان می توانند از طریق تماس با تلفن 123 از خدمات رایگان كارشناسان این مركز استفاده كنند.

مریم صفایی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: از مهمترین عواملی كه موجب بروز خشنونت در خانواده و ضرورت مداخله اورژانس اجتماعی می شود می توان به اعتیاد و سوءمصرف مخدرها، بیماری های روحی و روانی، فقر، خیانت و خودكشی اشاره كرد.

وی با بیان اینكه پیشگیری و مداخله در بحران های اجتماعی 2 تكلیف مهم اورژانس اجتماعی است، افزود: اورژانس اجتماعی به واسطه ماهیت كاری اش علاوه بر پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی، با خدمات روان شناختی و روان شناسی و مداخله به هنگام در بحران از وقوع اتفاقات بعدی جلوگیری می كند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی شهرستان ری خاطرنشان كرد: كارشناسان اورژانس اجتماعی با ورود به موقع و بررسی شرایط نسبت به ارائه خدمات به شهروندان تا خروج از اوضاع بحرانی اقدام می كنند.

وی ادامه داد: همچنین در شرایطی كه زمینه حضور فرد در خانواده مهیا نباشد، افراد در معرض آسیب در مراكز تحت پوشش بهزیستی نگهداری و حمایت قضایی می شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی شهرستان ری تاكید كرد: افرادی آسیب دیده در صورت نیاز به خدمات قضایی در مواردی مانند طلاق به صورت رایگان از مشاوره های وكیل استفاده می كنند.

صفایی یادآور شد: نگهداری، ارائه خدمات مشاوره ای و حمایتی به دختران در معرض خشونت، آسیب و آزار و اذیت خانواده یا دیگران از دیگر خدمات سازمان بهزیستی در حوزه آسیب های اجتماعی است.

وی اظهار داشت: علاوه بر نگهداری در مراكز شبانه روزی، در حوزه های اشتغالزایی و تامین كمك های مالی برای بازگشت دختران آسیب دیده و در معرض آسیب نیز خدماتی از سوی سازمان بهزیستی ارائه می شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی شهرستان ری اعلام كرد: همچنین در قالب طرحی از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در بخش های دولتی و غیردولتی به منظور كمك به این قشر آسیب دیده جامعه استفاده می شود.

به گزارش ایرنا، از جمعیت یك میلیون نفری شهرستان ری حدود 20 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

برچسب ها
- شهرستان ری
- اورژانس اجتماعی
- اداره كل بهزیستی استان تهران
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۰۵ - ۱۰/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۶