دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

دانشجوی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، موفق به كسب رتبه اول كنكور كارشناسی ارشد وزارت بهداشت شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

دانشجوی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، موفق به كسب رتبه اول كنكور كارشناسی ارشد وزارت بهداشت شد

" احسان امیری " دانشجوی كارشناسی روانشناسی ورودی 96 دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در كنكور كارشناسی ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، موفق به كسب رتبه اول شد.

خبرنگار وبدای دانشگاه در پی این موفقیت امیری در كنكور، با وی به گفت و گو نشست و از عواملی كه در این موفقیت نقش داشتند، پرسید، كه وی در پاسخ گفت: گروه روانشناسی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دارای اساتید خوب بلحاظ علمی و شخصیتی است كه زحمت زیادی برای دانشجویان می كشند و من در طول تحصیل بویژه دو سالی كه قبل از شیوع كرونا، آموزش ها بصورت حضوری بود، كاملا از توانایی علمی و تخصصی اساتید بهره مند شدم.

وی افزود: در طول تحصیلم، مطالب علمی مربوط به رشته روانشناسی را صرفا برای امتحان، مطالعه نمی كردم بلكه بصورت مداوم به مطالعه آنها مشغول بودم، ضمن آنكه كتب مرتبط به رشته ام را نیز مطالعه می كردم.

امیری كه اهل شهرستان محلات در استان مركزی و ساكن این شهرستان است، در پاسخ به این سئوال كه آیا برای آمادگی در كنكور، در برنامه های آموزشگاه های علمی و كلاس های كمك آموزشی شركت كردید؟ ، گفت: به دلیل شیوع كرونا، در هیچ یك از كلاس های فوق برنامه شركت نكردم ، بلكه مطالعه مستمر در منزل و تقویت زبان انگلیسی، به موفقیتم در كنكور كمك كرد.

وی در پاسخ به این سئوال كه كلا هدفتان از ادامه تحصیل چیست؟، اظهار داشت: رشته روانشناسی را همیشه به عنوان رشته ای كه مربوط به ذهن و درون انسان هاست، دوست داشتم و از آن لذت می برم، و فكر می كنم كه اگر هر كسی درك خوبی از این حوزه داشته باشد، می تواند به خودش كمك كند، ضمن آنكه هدف اصلی از ادامه تحصیلم كه تلاش می كنم تا مدارج بالا پیش بروم، كمك به افرادی است كه بنوعی دچار مشكل هستند و تا جایی كه در توانم باشد و امكانپذیر بود، به آنان كمك كنم.

از وی در مورد دانشگاهی كه برای ادامه تحصیل انتخاب می كند، سئوال شد و در پاسخ، افزود: در حالی كه می دانم كه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دانشگاه خوبی است و سطح علمی اساتید آن بالاست، اما در نظر دارم تا فضای دیگری را برای تحصیل تجربه كنم و لذا، یكی از دانشگاه های بزرگ علوم پزشكی مستقر در تهران را انتخاب كردم.

گفتنی است؛ دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با 23 گروه آموزشی و 9 مركز تحقیقات تحت نظارت وزارت بهداشت، نسبت به تربیت نیروی متخصص در رشته های تخصصی سه حوزه سلامت (رفاه و سلامت اجتماعی، سلامت روانی و توانبخشی)، همچون " روانشناسی، روانپزشكی، پرستاری توانبخشی، مددكاری اجتماعی، مشاوره و روانشناسی بالینی، مدیریت رفاه و سلامت اجتماعی، فیزیوتراپی، كاردرمانی، ارتوپدی فنی، ارگونومی، گفتاردرمانی، سالمندشناسی، رشد و پرورش كودكان پیش از دبستان، سلامت در حوادث و بلایا و ... " اقدام می كند.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۲۳:۰۳ - ۱۰/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۶