دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با كرونا: روند واكسیناسیون امیدبخش است
 


رییسی روند واكسیناسیون در كشور را امیدبخش خواند و با اشاره به افزایش واردات واكسن و تولید داخل در هفته های آینده بر لزوم تسریع و توسعه واكسیناسیون در گروه های سنی مختلف تاكید كرد. حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با كرونا، با اشاره به لزوم (...)



رییسی روند واكسیناسیون در كشور را امیدبخش خواند و با اشاره به افزایش واردات واكسن و تولید داخل در هفته های آینده بر لزوم تسریع و توسعه واكسیناسیون در گروه های سنی مختلف تاكید كرد.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با كرونا، با اشاره به لزوم فعال بودن وزارت كشور و كمیسیون اجتماعی در استان ها در زمینه بررسی، شناخت و راهكارهای مقابله با آسیب های اجتماعی و روحی و روانی ناشی از كرونا، اظهار داشت: باید این موضوع در دستور كار قرار بگیرد و با استفاده از نظرات فرهیختگان حوزه و دانشگاه راهكارهای علمی اتخاذ شود تا كمترین آسیب اجتماعی و روحی را داشته باشیم.
رئیس جمهور با ابراز خرسندی از پایین بودن عوارض واكسن های استفاده شده اعم از وارداتی و تولید داخل، بر لزوم اطلاع رسانی درست و دقیق در این در خصوص تاكید كرد و گفت: اینكه واكسن داخلی در مقایسه با انواع وارداتی آن كمترین عوارض را دارد، می تواند برای مردم در مقابله با تبلیغات بدخواهان كه تولید و توانایی متخصصان داخلی را زیر سوال می برند، اطمینان خاطر و آرامش به همراه داشته باشد.
رئیسی با تأكید بر اهمیت توجه به واكسیناسیون مهاجرین و مشكوك التابعین، گفت: وزارت كشور و استانداران مرزی باید نظم و انضباطی در زمینه واكسیناسیون این افراد كه میهمانان جمهوری اسلامی هستند، فراهم كنند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.
رییسی روند واكسیناسیون در كشور را امیدبخش خواند و با اشاره به افزایش واردات واكسن و تولید داخل در هفته های آینده بر لزوم تسریع و توسعه واكسیناسیون در گروه های سنی مختلف تاكید كرد.
رئیس جمهور همچنین برگزاری مراسم اربعین حسینی را منوط به موافقت دولت عراق و اعلام شرایط پذیرش زوار از جانب این كشور دانست و تأكید كرد، بدون تردید در صورت موافقت كشور میزبان كسانی می توانند به زیارت اربعین مشرف شوند كه با تایید وزارت بهداشت و درمان هر دو دُز واكسن كرونا را زده باشند.

مرگ 515 نفر دیگر طی24 ساعت گذشته
مجموعه تلفات كرونا از ابتدای شیوع این ویروس در كشور(اسفند 98) تا كنون با مرگ 515 نفر دیگر طی 24 ساعت گذشته، از مرز 110 هزار نفر گذشت.
از جمعه تا شنبه 13 شهریور 1400 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 20 هزار و 404 بیمار جدید مبتلا به كووید19 در كشور شناسایی شد كه سه هزار و 479 نفر از آنها بستری شدند.
مجموع بیماران كووید19 در كشور به 5 میلیون و 103 هزار و 537 نفر رسید.
تا كنون 4 میلیون 332 هزار و 892 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
7 هزار و 744 نفر از بیماران مبتلا به كووید19 در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.
طی 24 ساعت گذشته با مرگ 515 نفر، مجموع شمار تلفات كرونا به 110 هزار و 64 نفر رسید.
تا كنون 29 میلیون و 335 هزار و 572 آزمایش تشخیص كووید19 در كشور انجام شده است.
همچنین تا كنون 19 میلیون و 340 هزار و 385 نفر دُز اول واكسن كرونا و 9 میلیون و 502 هزار و 679 نفر نیز دُز دوم را تزریق كرده اند و مجموع واكسن های تزریق شده در كشور به 28 میلیون و 843 هزار و 64 دُز رسید.
در حال حاضر 246 شهر كشور در وضعیت قرمز، 144 شهر در وضعیت نارنجی و 58 شهر در وضعیت زرد قرار دارند.
منبع خبر:
روزنامه جمله
   تاریخ: ۰۹:۴۹ - ۱۵/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۲۴۰