دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

چگونه می توان از ایجاد افكار خودكشی در فرد پیشگیری كرد
 
مدیر گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی خراسان شمالی گفت: خودكشی به دنبال افسردگی، غمگینی و ناراحتی اتفاق می افتد كه بروز این احساسات در زمان بحران عادی است.
چگونه می توان از ایجاد افكار خودكشی در فرد پیشگیری كرد زهرا یوسف نژاد در گفت و گو با ایسنا، اظهار كرد: خودكشی یك معضل جهانی است و وجود باورهای غلطی در این خصوص منجر به افزایش خودكشی در جامعه می شود.

وی بیان كرد: یكی از باورهای غلط این است كه فردی كه در مورد خودكشی صحبت می كند و هشدار می دهد، اقدام به خودكشی نمی كند درحالی كه تحقیقات نشان داده بیشتر افرادی كه خودكشی می كنند پیش از اقدام، به خانواده و اطرافیان هشدار می دهند.

یوسف نژاد عنوان كرد: باور «با پایان بحران خودكشی، خطر خودكشی نیز پایان می یابد» یكی دیگر از باورهای غلط در جامعه است و باید بدانید كه برخی از خودكشی ها در زمان بهبودی رخ می دهد زمانی كه فرد انرژی كافی برای به ثمر رساندن افكار ناامیدانه خود دارد.

وی با اشاره به اینكه برخی افراد باور دارند «خودكشی قابل پیشگیری نیست»، گفت: این یك باور اشتباه است و می توان فرد را از افكار خودكشی دور و از اقدام به خودكشی منصرف كرد بنابراین با همدل و همراه بودن و شنیدن صحبت های فرد آن هم بدون قضاوت می توان از افكار خودكشی ایجاد شده در فرد پیشگیری كرد.

یوسف نژاد خاطرنشان كرد: علاوه بر صحبت كردن می توان به این افراد پیشنهاد كرد كه با مشاوره و روانشناس صحبت كنند و خوشبختانه تمامی مراكز جامع سلامت شهرستان ها دارای مشاوره هستند كه در این خصوص می توانند كمك كنند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۹:۲۸ - ۱۵/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۲۳۵