دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

نقش خانواده ها در پیشگیری از خودكشی، محوری و اثرگذار است
 
سرهنگ نجفی گفت: تمامی مشاوره های انجام شده به مردم در مراكز مشاوره ای نیروی انتظامی كاملاً رایگان بوده و هدف آن پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، سرهنگ حسین نجفی ، جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام در حاشیه بازدید از نمایشگاه عمومی كنترل خشم و كارگاه آموزشی كه به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودكشی در محله سبزی آباد شهر ایلام برگزار شده بود، گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه، ارتقای مشاركت و تعامل سایر نهاد ها با پلیس و آگاهسازی عمومی به ویژه قشر جوان با مهارت های مقابله و پیشگیری از خودكشی و كمك كردن به افراد مستعد در این رابطه است.

او بیان كرد: مركز مشاوره آرامش نیروی انتظامی با داشتن كارشناسان مجرب و تخصصی، در این موارد می توانند بهترین مربیان آموزشی برای هم استانی های گرامی برای دریافت مشاوره و راهنمایی باشند.

او ادامه داد: تمامی مشاوره های انجام شده به مردم در مراكز مشاوره ای نیروی انتظامی كاملاً رایگان بوده و هدف آن پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

او با اشاره به اینكه نقش خانواده ها در پیشگیری از خودكشی جوانان بسیار موثر است، اظهار كرد: برای پیشگیری از خودكشی در بین جوانان، بالا بردن آستانه تحمل و تاب آوری آنان، تشویق افراد به پیوند های اجتماعی، اشتغال، تعامل و مشاركت در فعالیت های مذهبی، فرهنگی بسیار موثر است.

او از تلاش معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان و مشاركت دفتر تسهیلگری توسعه محلات در جهت برگزاری این نمایشگاه قدردانی كرد و افزود: پلیس آماده همكاری های علمی و عملیاتی با همه ی اقشار جامعه در جهت پیشگیری و كاهش آسیب های اجتماعی و از طرفی ارتقای امنیت و آرامش در جامعه می باشد.
   تاریخ: ۲۲:۱۳ - ۲۰/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۷