دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رشته های علوم پزشكی اعتباربخشی می شوند/ راه اندازی كمیسیون های بین رشته ای
 
شورای آموزش علوم پایه پزشكی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت تشكیل كمیسیون های بین رشته ای برای رشته های علوم پزشكی را تصویب كرد.
رشته های علوم پزشكی اعتباربخشی می شوند/ راه اندازی كمیسیون های بین رشته ای  به گزارش ایسنا، شورای آموزش علوم پایه پزشكی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت مصوب كرد؛ همگرایی علوم و همچنین ایجاد ارتباط بیشتر علوم پایه و بالین، بستر همكاری در دانشگاه ها فراهم شود و تدابیری اندیشیده شود تا مشكلات و موانع صنفی بین متخصصین علوم پایه و بالینی موجب بروز خلل در روابط علمی بین این دو نشود.

همچنین تاكید شد كه باید جهت حركت به سمت دانشگاه های نسل سوم موانع ساختاری و قانونی برطرف شود. در این راستا برنامه های آموزشی باید همسو با رسالت دانشگاه های نسل سوم تدوین و بازنگری گردند.

شورای آموزش علوم پایه پزشكی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت مصوب كرد كه برای تقویت پاسخگویی اجتماعی در بین جامعه دانشگاهی اعم از استاد و دانشجو، ضروری است این مقوله به عنوان یك محور كلیدی در فعالیت گروه های آموزشی در نظر گرفته شده و با اعمال تغییرات و تمهیدات الزام در آیین نامه ها و قوانین داخلی دانشگاهها از جمله آیین نامه ارتقا بستر سازی الزام صورت پذیرد.

تشكیل كمیسیون های بین رشته ای علوم توانبخشی، علوم مراقبتی و علوم بهداشتی مورد تایید شورای آموزش علوم پایه پزشكی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت قرار گرفت و مقرر شد در خصوص سایر رشته های باقی مانده نیز این كمیسیون ها تشكیل شود.

همچنین در شورای آموزش علوم پایه پزشكی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت برنامه اعتبار بخشی دبیرخانه و فرایند های آن مورد تایید قرار گرفته و مقرر شد برای اعتبار بخشی كلیه رشته ها در امسال و سال آینده برنامه ریزی شود.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۰:۰۷ - ۲۱/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۳