دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

تشنج نشانه اصلی ابتلای كودكان به نوع شدید كووید 19
 
محققان دریافتند كه تشنج علامت اصلی عفونت شدید كووید 19 در كودكان است.
تشنج نشانه اصلی ابتلای كودكان به نوع شدید كووید 19 محققان دریافتند كه تشنج علامت اصلی عفونت شدید كووید 19 در كودكان است. محققان همه كودكانی كه بین 1 مارس تا 31 دسامبر 2020 به بخش های اورژانس مراجعه كرده بودند و مبتلا به عفونت كووید 19 بودند را مورد بررسی قرار دادند.

در مجموع 175 كودك مبتلا به عفونت حاد كووید 19 در بخش های اورژانس در طول دوره مطالعه تشخیص داده شدند. سن آنها از شش ماه تا 17 سال متغیر بود. پنج نفر با وضعیت صرع مراجعه كرده و به دوزهای زیاد داروهای ضد تشنج واكنش داده بودند. شش نفر تب داشتند. هفت نفر سابقه قبلی اختلال عصبی داشتند.

این مطالعه نشان داد كه برخلاف بزرگسالان، تشنج در كودكان زود رخ می دهد و ممكن است نشانه اصلی كووید 19 حاد در كودكان باشد.

تشنج ممكن است بدون بروز تب حتی در كودكانی كه سابقه صرع ندارند و با بیماری شدید همراه نیستند رخ دهد.

كروناویروس بیشتر باعث ایجاد علائم در بزرگسالان می شود تا در كودكان. در موارد نادر، علائم خفیف كووید 19 مانند سردرد، خواب آلودگی، خستگی، تب و علائم تنفسی بی اهمیت در كودكان ظاهر می شود.

مشخص شده است كه در بزرگسالان مبتلا به عفونت شدید كووید 19، تظاهرات عصبی مانند سكته مغزی، حمله ایسكمی، تغییر وضعیت روانی و تشنج رخ می دهد. اما هیچ نشانه ای از علائم عصبی در كودكان مبتلا به بیماری كووید 19 در دسترس نیست.

تا به امروز، تشنج به عنوان یكی از علائم عصبی كووید 19 در نظر گرفته نشده است، زیرا معمولاً در بیماران مبتلا به عفونت شدید در زمان بستری شدن در بیمارستان رخ می دهد.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاكید دارند.
منبع خبر:
روزنامه اترک
   تاریخ: ۱۲:۱۹ - ۲۳/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۲