دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

حدود 40 درصد ایرانی ها دز اول واكسن كرونا را دریافت كردند
 
رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اعلام كرد: حدود 40 درصد شهروندان ایرانی دز اول واكسن كرونا را تزریق و حدود 18 درصد هم دزهای اول و دوم را دریافت كردند.
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، دكتر حمیدرضا خانكه روز چهارشنبه در وبینار آسیب شناسی ساختار مقابله با كووید 19 با بیان اینكه در حال حاضر سرعت واكسیناسیون در كشور بسیار بالا است، افزود: از مرداد ماه امسال واكسیناسیون سرعت بسیار بالایی گرفته است و دولت با تمام توان در تلاش برای رسیدن به دستاورد خوبی در این زمینه است.

وی ادامه داد: برخی كشور ها مانند امارات تا 90 درصد جمعیت خود را یك دز واكسن تزریق كرده است.

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی توضیح داد: 42 درصد جمعیت دنیا واكسن كرونا را دریافت كردند و روزانه 33 میلیون واكسن زده می شود و 1.9 درصد كشور های فقیر یك دز واكسن را دریافت كردند.

خانكه اضافه كرد: تاكنون حدود 205 میلیون در دنیا مبتلا به كرونا شدند و حدود پنج میلیون نفر براثر این بیماری فوت كردند و در ایران هم بیش از 5 میلیون نفر مبتلا به این بیماری شدند و حدود 114 هزار نفر براثر این بیماری فوت كردند.

وی با یادآوری اینكه خیز پنجم كرونا در دنیا شروع شده است، گفت: خیز پنجم در ایران كه خیز بسیار سهمگین بوده در حال عبور است.

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی یادآور شد: بسیاری از هموطنان در این خیز آسیب دیده اند البته باید در این زمینه مراقبت با قوت ادامه یابد تا صدمات در این زمینه كم شود.

خانكه ادامه اد: مرگ و میر در ایران در این خیز نسبت به خیز های قبلی كاهش یافته است و تعداد فوت شدگان به ازای 100 نفر كاهش یافت، این درحالی است كه پیش از این میزان مرگ و میر به ازای هر 100 نفر، هشت نفر بوده كه این رقم به 2 نفر رسیده است.

وی تاكید كرد: اقداماتی مانند انجام تست های تشخیصی بیماری كرونا در روز های اخیر افزایش یافته است كه این موضوع برای بیماربابی به موقع بسیار مناسب است.
   تاریخ: ۱۳:۵۶ - ۲۴/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۶