دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

معرفی دانشجویان اولویت دار برای اسكان در خوابگاه ها، به عهده مدیران گروه های آموزشی دانشگاه است
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

معرفی دانشجویان اولویت دار برای اسكان در خوابگاه ها، به عهده مدیران گروه های آموزشی دانشگاه است

هیات رئیسه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با تشكیل جلسه هفتگی خود، و با توجه به شرایط كرونایی و لزوم فاصله گذاری اجتماعی، ظرفیت پذیرش دانشجویان در همه خوابگاه ها را حدود 200 دانشجو درنظر گرفته كه فقط شامل دانشجویان مقطع كارشناسی جهت گذراندن دوره های كارورزی و كارآموزی می شود كه از سوی گروه های آموزشی معرفی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه با اشاره به بازدید خود از خوابگاه جدید پسران دانشجو كه مرحله آخر بازسازی و مناسب سازی برای اسكان دانشجویان را می گذراند، گفت: همه خوابگاه ها باید برای هفته آینده آماده باشند تا دانشجویان همزمان با آغاز سال جدید تحصیلی، در خوابگاه ها اسكان یافته و دوره های كارورزی و كارآموزی خود را بصورت فشرده آغاز كنند.

وی پیش بینی كرد، با برنامه اعلام شده از سوی رئیس جمهوری و وزیر بهداشت و با توجه به افزایش واردات واكسن به كشور و تسریع در اجرای برنامه واكسیناسیون، پیش بینی می شود كه تا آبان ماه سالجاری، بالای 50 میلیون نفر واكسن دریافت كرده باشند و در نتیجه امیدواریم كه ترم دوم (از بهمن ماه) اگر شرایط بهتر بود، بتوانیم بخشی از كلاس ها را بصورت حضوری برگزار كنیم.

وی از معاونان آموزشی و دانشجویی خواست تا هر چه زودتر با مدیران پنج گروه آموزشی كه دانشجوی مقطع كارشناسی و واحدهای عملی دارند، جلسه داشته و برای معرفی دانشجویان واجد شرایط كه در اولویت گذراندن دوره های كارورزی و كارآموزی هستند، اقدام كنند.

رئیس دانشگاه تاكید كرد كه دانشگاه ها مجبور به تبعیت از دستورالعمل ستاد ملی كرونا و وزارت بهداشت مبنی برگزاری ترم جدید بصورت تركیبی ( آموزش مجازی و حضوری) هستند و برای حفظ جان و ایمنی هرچه بیشتر دانشجویان، باید با احتیاط پیش رفته و مباحث تئوری را بصورت مجازی و مباحث عملی و مهارتی، بصورت حضوری ارائه شود و دانشجویانی كه مجبور به گذراندن واحدهای عملی و مهارتی هستند، با نظر مدیران گروه های آموزشی و با هماهنگی معاونت های آموزشی و دانشجویی، در خوابگاه ها اسكان داده می شوند تا در ظرف یك ماه بصورت فشرده دوره كارورزی خود را گذرانده و بعد، به شهرستان خود بازگردند، و جای خود را به گروه دیگری از دانشجویان واجد شرایط كه ضرورت در انجام دوره كارورزی و كارآموزی دارند، بدهند. و به همین ترتیب گروه به گروه دانشجویان بتدریج در خوابگاه ها اسكان یافته و دوره كارورزی خود را گذرانده و به شهرهای خود برمی گردند.

در ادامه، دكتر محسنی بندپی معاون امور بین الملل دانشگاه و عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با اشاره به حضور وزیر بهداشت در كمیسیون مربوطه، گفت: وزیر بهداشت نیز معتقد است كه برای اطمینان از كنترل كرونا و تا زمانی كه به ثباتی در این زمینه نرسیدیم، نباید در بازگشایی كامل دانشگاه ها عجله كنیم.

وی ضمن تائید و تشكر از اقدامات رئیس و معاونان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در شرایط كنونی، تصریح كرد: باید با احتیاط، پیش برویم و با ضریب اطمینان بیشتر حركت كنیم تا خودمان باعث شروع موج ششم در كشور نشویم.

دكتر فرخی معاون توسعه مدیریت دانشگاه نیز گفت: بررسی ها نشان می دهد كه حدود 15 تا 16 درصد سالمندان واكسن نزدند و 74 درصد مرگ و میر در كشور مربوط به همین سالمندان است.

وی ، با توجه به نامشخص بودن وضعیت ویروس در ماه های آینده، بر احتیاط و توجه به همه جوانب حضور دانشجویان در خوابگاه ها تاكید كرد.

دكتر شاكری معاون فرهنگی - دانشجویی دانشگاه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای بازگشایی خوابگاه ها ، به تجربه خود در ابتلا به كرونا نیز اشاره كرد و گفت: تجربه خودم و دیگران نشان می دهد كه هر نوع واكسن، از ابتلای به كرونا جلوگیری نمی كند، بلكه از شدت آن كاسته و نیاز به بستری در بیمارستان را به حداقل می رساند.

وی افزود: در نتیجه به رغم اینكه شرط دریافت دو دوز واكسن و داشتن كارت واكسیناسیون ، برای حضور دانشجویان در خوابگاه ها در نظر گرفته شده است، اما می دانیم كه واكسیناسیون كامل نیز از ابتلای به كرونا جلوگیری نمی كند، و لذا ، اسكان هر یك از دانشجویان را در یك اتاق پیش بینی كرده ایم.

دكتر شاكری همچنین از اجرای مناقصه و عقد قرارداد برای ایاب و ذهاب دانشجویان گفت و افزود: فعلا اجرای مناقصه برای تغذیه دانشجویان امكانپذیر نیست و برای تهیه غذای دانشجویان، از امكانات بیمارستان توانبخشی رفیده استفاده خواهد شد.

دكتر خدایی معاون آموزشی دانشگاه نیز در سخنانی، گفت: معرفی دانشجویان ملزم به شركت در دوره های كارورزی و كارآموزی و دارای اولویت حضور در خوابگاه ها را به عهده گروه های آموزشی گذاشتیم تا با نظر مدیران گروه ها، اسكان در خوابگاه و شركت این دانشجویان در دوره های مهارتی انجام شود.

وی ابراز امیدواری كرد كه با واكسیناسیون گسترده در كل كشور، ترم آینده شاهد حضور بیشتر دانشجویان در دانشگاه باشیم.

دكتر خدایی یاداوری كرد كه علاوه بر مهارت آموزی دانشجویان بصورت حضوری، طی روزهای اخیر پنج گروه آموزشی كه دارای واحدهای عملی هستند با همكاری واحد EDC ، نسبت به تهیه محتواهای آموزشی و فیلم های آموزشی از چگونگی اجرای مهارت های تخصصی اقدام می كنند.

حجت الاسلام والمسلمین افشاری مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه، با اشاره به شرایط كنونی دانشجویان و نیاز آنان به حضور در دانشگاه گفت، بی اطلاعی دانشجویان از اقداماتی كه مسئولان دانشگاه انجام داده اند، سبب بلاتكلیفی و طرح سئوال های مختلف از سوی آنان می شود كه اطلاع رسانی بیشتر برای دانشجویان نسبت به مسایل مختلف لازم است.

وی همچنین پیش بینی ساز و كارهای لازم برای حفظ سلامت روان دانشجویان و كاهش استرس و اضطراب ناشی از شرایط كرونایی را در برنامه های گروه های آموزشی ضروری اعلام كرد.

دكتر خراسانی معاون درمان دانشگاه نیز با ارائه گزارشی از اقدامات دانشگاه در حوزه كنترل و درمان بیماری كرونا، از اجرای برنامه واكسیناسیون از اواخر سال گذشته در مراكز درمانی، ستاد دانشگاه و دانشجویان ساكن در تهران، راه اندازی كلینیك درمان سرپایی بیماران كرونایی در مركز روانپزشكی رازی با 50 تخت بستری و خدمات مطلوب و كاملا تخصصی، گفت.

وی همچنین افزود: معاونت درمان طی روزهای اخیر نیز در تدارك و تهیه واكسن و تجهیز مركز روانپزشكی رازی جهت ایجاد پایگاه واكسیناسیون برای عموم مردم ، بویژه ساكنان جنوب شهر تهران و شهرری است، ضمن آنكه از امروز، واكسیناسیون اعضای خانواده های كادر درمانی در مركز رازی آغاز شده و در نظر داریم تا در صورت امكان برای اعضای خانواده های همكاران در ستاد دانشگاه نیز واكسن تهیه كرده و نسبت به تلقیح آن اقدام كنیم.

دكتر خراسانی با اشاره به فعالیت متخصصان و كادر درمانی كه از طریق كمپین مهر، در خدمات دهی به بیماران در مركز رازی و ارائه خدمات در مركز سرپایی درمان كرونا كمك می كنند، اظهار داشت: این همكاری علاوه بر اینكه كمبود كادر درمان را جبران می كند، سبب دلگرمی و همدلی كادر درمان با یكدیگر نیز می شود و بنظر می آید كه برای اجرای برنامه واكسیناسیون عمومی در پایگاه پیش بینی شده مركز رازی، نیاز به این همكاری از طریق كمپین مهر داریم.

دكتر فرخی معاون توسعه مدیریت نیز در تكمیل سخنان معاون درمان، گفت: به تازگی بسته های تشویقی برای همكارانی كه بنوعی به كنترل و درمان بیماری كرونا كمك می كنند، از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است كه شكل های مختلفی مانند " اعطای گروه یا پایه تشویقی، پرداخت اضافه كار و یا مرخصی تشویقی " برای تشویق همكاران فعال در حوزه كرونا در نظر گرفته است كه دانشگاه نیز می تواند برای جبران بخشی از زحمات این همكاران اجرا كند.

وی افزود: در این بسته تشویقی، به ازای هر شش ماه كار اعضای هیات علمی برای بیماران كرونایی، یك پایه تشویقی در نظر گرفته شده است كه براساس ابلاغیه وزارت بهداشت، قابل اجرا می باشد.

وی همچنین در این جلسه، گزارش بودجه دانشگاه و چگونگی استفاده از منابع را به هیات رئیسه دانشگاه ارائه داد.

در ادامه، دكتر فلاحی رئیس دبیرخانه مشاركت های اجتماعی دانشگاه نیز گزارشی از برگزاری مراسم تقدیر از خیران حامی دانشگاه و مركز رازی را ارائه داد و تشكیل اولین نشست هیات امناء جدید خیریه حمایت از بیماران بیمارستان روانپزشكی رازی در هفته آینده را اعلام كرد.

دكتر خانكه رئیس دانشگاه در پایان این جلسه، با جمع بندی از مطالب بیان شده در خصوص بازگشایی دانشگاه در مهرماه، تاكید كرد كه دانشگاه ما مانند دیگر دانشگاه ها، تابع دستورالعمل های وزارت بهداشت است و وزیر بهداشت علاوه بر اینكه آموزش تركیبی مجازی و حضوری را مدنظر دارد، از دانشگاه ها خواسته است كه اعضای هیات علمی برای برگزاری كلاس های مجازی، در دانشگاه حضور یافته و از دانشگاه، با دانشجویان ارتباط داشته و كلاس های مجازی را برگزار كنند.

وی در مورد مدیریت خوابگاه ها نیز گفت: محدودیت ظرفیت در خوابگاه ها وجود دارد و نمی توانیم با عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، خودمان باعث شروع موج ششم بشویم.

وی همچنین تامین اقلام بهداشتی برای خوابگاه ها ، رعایت پروتكل های بهداشتی، سنجش روزانه وضعیت جسمانی دانشجویان را به معاونان دانشجویی و توسعه مدیریت یادآوری كرد.

رئیس دانشگاه در پایان این نشست، از معاونان دانشگاه خواست تا برای تصمیم گیری نهایی جهت چگونگی بازگشایی خوابگاه ها، آخرین استعلام های لازم از وزارت بهداشت كسب شود و در جلسات روزهای آینده، این موضوع نهایی گردد.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۱۸:۳۳ - ۲۳/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۲۲۳