دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

آسیب های روانی به واسطه كرونا افزایش یافته است
 
عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: مطالعات نشان می دهد كه به واسطه شیوع ویروس كرونا، آسیب های اجتماعی افزایش یافته است.
آسیب های روانی به واسطه كرونا افزایش یافته است
نیلوفر میكائیلی 24 شهریور در مراسم افتتاحیه اولین همایش ملی روان دروانی ایران در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان این مطلب افزود: مبتلایان به ویروس كرونا سالیان سال عوارض روانی خواهند داشت.

وی اضافه كرد: بیشترین مشكلات مبتلایان به ویروس كرونا اضطراب، استرس و كرختی هیجانی است و كرختی هیجانی ممكن است سال ها در این افراد باقی بماند.

میكائیلی با اشاره به آسیب ها و مشكلات كووید -19 به كادر سلامت تصریح كرد: افسردگی، اضطراب، ترس از آلوده كردن عزیزان از جمله مسائل و مشكلاتی است كه كادر سلامت با آن مواجه هستند و این یك دردمندی به آنها انتقال می دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینكه مطالعات نشان می دهد كه دانش آموزان هم از ویروس كرونا آسیب های متعددی می بینند، ادامه داد: زمانی كه روتین زندگی دانش آموزان به هم می ریزد، آنها دچار اختلال می شوند و به آنها ضرباتی وارد می كند زیرا بچه ها شكننده و آسیب پذیر هستند.

وی با بیان اینكه روان درمانی كاری كاملاً علمی است كه هر كس نمی تواند آن را انجام دهد، تشریح كرد: روان درمانی به كاربردن اصول علمی بر اساس رویكردهای نظری است تا مشكلات عاطفی، روحی، روانی و غیره افراد را حل كند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۰:۲۸ - ۲۵/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۵