دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

ستاد "امر به معروف و نهی از منكر" دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تشكیل جلسه داد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

ستاد "امر به معروف و نهی از منكر" دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تشكیل جلسه داد

ستاد " امر به معروف و نهی از منكر " دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، با حضور رئیس دانشگاه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاون فرهنگی دانشجویی، معاون توسعه مدیریت، مدیر اداره تعالی فرهنگی و فوق برنامه، مسئول بسیج جامعه پزشكی، مسئول امور بانوان، و مسئول دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منكر دانشگاه، تشكیل جلسه داد.

به گزارش وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بنقل از مفدا؛ دكتر حمید رضا خانكه رئیس دانشگاه ضمن خیرمقدم و با تشكر از زحمات همه اعضاء كه در این مدت با وجود حجم بالای فعالیت های دانشگاه اعم از واكسیناسیون دانشجویان، كاركنان و اساتید و تجهیز و تكمیل خوابگاه های دانشجویی، جلسات متعدد برای چگونگی بازگشایی دانشگاه و سایر فعالیت ها برگزار شد، گفت: امیدوارم كه در راستای بازگشایی دانشگاه بهترین تصمیم ممكن از سوی ستاد ملی كرونا اتخاذ شود.

وی ، وظیفه محوری و قانون مداری و شفافیت در رفتار را در دانشگاه، از مهم ترین معروف ها و شاخص ها دانست و ارائه راهكارهای متناسب را در دستور كار قرار داد و ورود و مداخله بهنگام را از ضروریات دانست، بطوریكه بی نظمی در سطح دانشگاه به وجود نیاید.

در ادامه، دكتر حسن شاكری معاون فرهنگی دانشجویی طی سخنانی، اظهار داشت: این ستاد در سال دو بار تشكیل می شود، ولی مبحث امر به معروف و نهی از منكر به صورت تلویحی در تمام زیرمجموعه های دانشگاه ساری و جاری است و ستاد امر به معروف برای این تشكیل شده است كه تمام مسئولان ذیربط موارد ممكن را رصد كنند و در اینجا روی موارد مطروحه بحث و تبادل نظر انجام شود.

در ادامه، یوسف رضایی مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه گفت: اگر همه اعضاء موافق باشند، این ستاد، یك بار در ماه تشكیل جلسه بدهد تا فعالیت ها به نحو بهتری رصد و برنامه ریزی شود.

"مهدی محمد پناه" مسئول دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منكر دانشگاه نیز طی سخنانی، ساختار و وظایف ستاد را تشریح و تببین كرد و گفت: برگزاری دوره های آموزشی برای ادمین كانال ها و گروه های مجازی دانشجویی در دانشگاه، از مصوبات جلسه قبلی بود كه برگزار شد ، ضمن آنكه قرار بود بسیج جامعه پزشكی دانشگاه، راه اندازی كانال ارتباطی جهت انتقال مشكلات دانشجویان و كاركنان و اساتید دانشگاه را عهده دار باشد.

وی افزود: طبق آئین نامه فعالیت های مدیریتی و نظارت بر عملكرد مراكز تابعه در بحث امر به معروف و نهی از منكر، تجلیل از آمرین امر به معروف و نهی ازمنكر در سطح دانشگاه و مراكز تابعه، برگزاری منظم جلسات امر به معروف در سطح ستاد و مراكز تابعه، فعالیت های ترویجی و تبلیغی، و برگزاری دوره های آموزشی با موضوعات مرتبط با امر به معروف و نهی از منكر را می توان در سطح سیاستگذاری فرهنگی مطرح كرد.

محمدپناه، تصریح كرد كه با برگزاری این جلسات اعم از عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منكر، ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی متمركز بر شورای فرهنگی دانشگاه و دسته بندی آن ها سیاستگذاری شود و مابقی برنامه های راهبردی و اجرایی كه عملیاتی است از طرف ستاد انجام شود.

همچنین، "دكتر سیامك طهماسبی " مسئول بسیج جامعه پزشكی دانشگاه در این نشست، پیشنهاد داد كه جهت ارتباط بهتر دانشگاهیان دانشگاه با روابط عمومی و ارائه نقطه نظرهای خود، خطی مجزا كه 24 ساعته پاسخگوی مشكلات افراد باشد، ایجاد شود تا رصد بهتری از مشكلات موجود انجام و دسترسی تسهیل شود و موضوع رسانه با توجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) بسیار مهم و حائز اهمیت است و توجه بیشتری در این ارتباط لازم است.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین عباسی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: امر به معروف و نهی از منكر، یك دغدغه بسیار مهم و واجب است كه به صورت درست باید در سطح جامعه اجرا شود و این فریضه مهم در همه سطوح مدیریتی چه در سطح مباحث علمی، فرهنگی و اجتماعی و... با ساز و كار مناسب، به افراد آموزش داده شود.

سپس، سایر اعضای ستاد پیرامون مسائل مطرح شده به تبادل نظر پرداختند.

گفتنی است، " اختصاص یك شماره همراه جهت ارتباط بهتر دانشجویان، كاركنان و اساتید جهت ارائه نقطه نظرهای خود به ریاست دانشگاه، و برگزاری جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منكر هر ماه با حضور دبیر ستاد و هر شش ماه یكبار با حضور رئیس دانشگاه " از مهم ترین مصوبات این جلسه بود.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: طیبی - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۳:۲۸ - ۲۶/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۰