دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

همسرآزاری وكودك آزاری بیشترین موضوع تماس با اورژانس اجتماعی اشنویه است
 
مهاباد- ایرنا- رییس اداره بهزیستی اشنویه گفت: همسرآزاری و كودك آزاری بیشترین موضوع تماس با اورژانس اجتماعی این شهرستان از ابتدای سال تاكنون بوده است.
همسرآزاری وكودك آزاری بیشترین موضوع تماس با اورژانس اجتماعی اشنویه است مهاباد- ایرنا- رییس اداره بهزیستی اشنویه گفت: همسرآزاری و كودك آزاری بیشترین موضوع تماس با اورژانس اجتماعی این شهرستان از ابتدای سال تاكنون بوده است.

فخرالدین پنهانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی كارشناسان بهزیستی نشان می دهد كه علت بیشتر این آزارها نیز فقر، اعتیاد و مشكلات اقتصادی و فرهنگی است.

وی اضافه كرد: امسال 60 نفر به صورت تلفنی با اورژانس اجتماعی این شهرستان تماس گرفته اند كه از این تعداد برای 12 فقره، پرونده اختلافات حاد خانوادگی، كودك آزاری و معلول آزاری تشكیل و اقدامات قانونی لازم در مورد آنها صورت گرفت.

رییس اداره بهزیستی اشنویه با بیان اینكه حذف آسیب های اجتماعی امكان پذیر نیست، افزود: ویژگی این مركز مداخله روانی و اجتماعی قبل از مداخله های انتظامی و قضایی است و اورژانس اجتماعی برای ارایه خدمات بهتر به افراد آسیب دیده و ارتباط منسجم با خانواده های افراد آسیب دیده فعالیت می كند.

پنهانی گفت: سه روانشناس و 2 مددكار اجتماعی در راستای پیشگیری و مداخله در بحران های اجتماعی در این شهرستان هم اكنون در قالب اورژانس اجتماعی با بهزیستی همكاری دارند.

وی با بیان اینكه مركز اورژانس اجتماعی این شهرستان به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی به شهروندان است، ادامه داد: این مركز با هدف مداخله در بحران های فردی، اجتماعی و خانوادگی راه اندازی شده و خودكشی، همسرآزاری و كودك آزاری از آسیب هایی است كه شهروندان می توانند مصادیق آن را از طریق تلفن 123 گزارش دهند تا خاطیان شناسایی و برای مشاوره و درمان به اورژانس اجتماعی انتقال داده شوند.

به گزارش ایرنا، اورژانس اجتماعی یكی از برنامه های مداخله ای با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی به شمار می رود كه خدمات خود را از طریق خط تلفن 123، تیم سیار اورژانس و پایگاه خدمات اجتماعی عرضه كرده و در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی مداخله می كند.

اشنویه بیش از 74 هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب ها
- آذربایجان غربی
- طلاق
- اشنویه
- اورژانس اجتماعی
- اعتیاد
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۰۳ - ۲۷/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۲۳۹