دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

دفاتر تسهیل گری نقش كلیدی در كاهش آسیب های اجتماعی دارند
 
دفاتر تسهیلگری بامشاركت خیران وافراد اثرگذار در محلات و ارائه برنامه های آموزشی و فرهنگی می تواند برای كاهش آسیب های اجتماعی به ویژه درمناطق حاشیه نشین نقش كلیدی ایفا كنند.
نقش كلیدی دفاتر تسهیل گری در كاهش آسیب های اجتماعیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مركز فارس،مدیر كل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت: دفاتر تسهیلگری می تواند با شناسایی و مشاركت خیرین وافراد اثرگذار در سطح محلات و ارائه برنامه های آموزشی و فرهنگی در جهت كاهش آسیب های اجتماعی و توانمندسازی مردم محلات به ویژه مناطق حاشیه نشین نقش مهم و كلیدی ایفا كنند.
كیوان نیازی اردكانی افزود: باید با جلب مشاركت مردم در حوزه های مختلف، در مسیر با فرهنگ سازی و ارتقاء نقش جامعه محلی در حل مشكلات گام برداشت.
دفاتر موسوم به تسهیل گری برای ارتقای كیفیت زندگی ساكنان محله در پنج حوزه تخصصی شهرسازی، اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و مددكاری خدمات خود را ارائه می دهند تا مشكلات و چالش های محله كاهش یابد و در این زمینه ها مشاركت و حمایت ساكنان محله را باید جلب كنند.
برگزاری كارگاه های آموزشی در زمینه های مهارت های زندگی به صورت رایگان، برگزاری رایگان كارگاه های آموزشی بهداشت عمومی و خانواده، جذب حمایت نهاد ها و دستگاه های حمایتی برای رفع مسائل و نیاز های گروه های آسیب پذیر محله، شناسایی خیرین و نهاد های علاقه مند به فعالیت در محله و شناسایی افراد تاثیرگذار و فعال در زمینه اقدامات اجرایی از جمله برنامه ها و تمهیدات اجتماعی و مددكاری این دفاتر در محله است.
   تاریخ: ۱۲:۱۵ - ۲۶/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۴