دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

شورای فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تشكیل جلسه داد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

شورای فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تشكیل جلسه داد

شورای فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با حضور رئیس دانشگاه، معاون فرهنگی - دانشجویی، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه و دیگر اعضای این شورا، تشكیل جلسه داد.

به گزارش وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛ دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه طی سخنانی در این نشست گفت كه در مورد بازگشایی دانشگاه ها صراحتی از سوی وزارت بهداشت وجود ندارد، اما با توجه به جلسات مختلفی كه جهت تجهیز و آماده سازی خوابگاه های دانشجویی و همین طور نشستی كه با مدیران گروه های آموزشی داشتیم، آمادگی كامل داریم تا ان شاالله بازگشایی به تدریج انجام شود و تمامی حوزه ها سعی كنند كه بطور مداوم و مستمر با دانشجویان در ارتباط باشند.

وی با اشاره به راه اندازی مركز درمان سرپایی كرونا و تزریق داروی رمدسیویر با 50 تخت در بیمارستان رازی، افزود: درصدد ایجاد پایگاه واكسیناسیون در دو بیمارستان رازی و رفیده هم هستیم. در حال حاضر فرایند واكسیناسیون در سطح كشور به خوبی در حال انجام است، اما در وهله اول باید شرایط كشور را درك كنیم و به كنترل بیماری كمك كنیم ، و برغم تمام مشكلاتی كه وجود دارد، درمدیریت كرونا همكاری های لازم را جهت انجام واكسیناسیون، حمایت از افراد كم برخوردار و آسیب پذیر، و فاصله گذاری اجتماعی داشته باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: مباحث مشاوره ای در دانشگاه جدی تر بررسی و نسبت به گذشته فعال تر و پویاتر پیگیری می شود، ما گنجینه ای به نام دفاع مقدس داریم كه از آن به نحو مطلوب استفاده نمی كنیم ، در زمان جنگ همه با هر فكر و سلیقه ای در زیر یك چتر از كیان مملكت دفاع كردند و الان نیز می توانیم با الگوبرداری از دفاع مقدس مشكلات كشور را حل كنیم.

رئیس دانشگاه در عین حال تصریح كرد؛ از تمامی برنامه های اعلام شده و مصوب این جلسه با نظارت معاونت فرهنگی دانشجویی و همین طور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حمایت همه جانبه را خواهیم داشت.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام والمسلمین محمد افشاری مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه نیز طی سخنانی گفت: ما در حوزه فرهنگی نیاز به یك تحول فرهنگی داریم، تحولی متفاوت از كارهای روزمره كه در گذشته انجام می شد. در بازدیدی كه از دانشگاه های تهران در این مدت داشتم، دانشگاه ما شناخته شده نیست و در این راستا اگر بخواهیم نگاهی تحولی داشته باشیم، فعالیت های بین بخشی با دانشگاه های تهران و حتی سطح كشور در چهار محور فرهنگی، آموزشی، علمی، و پژوهشی، علاوه بر ماموریتی كه وزارت بهداشت برای ما در حوزه سلامت اجتماعی مشخص كرده است، دقیق بررسی كرده و اگر با نگاه تحولی با این سازوكار جلو ببریم، قطعا" موفق خواهیم شد.

دكتر سیامك طهماسبی مسئول بسیج جامعه پزشكی دانشگاه نیز در این جلسه گفت: تحقیقی در 18سال پیش در حوزه سلامت روان و عمل به باورهای دینی موقع ورود به دانشگاه و پایان تحصیلات دانشجویان دانشگاه انجام شد و نتایج بسیار مثبتی به دست آمد، الان پیشنهاد می دهم دانشجویان سال بالایی كوچینگ (فرایندی است كه عملكرد و كارآیی فرد را بهبود می بخشد) را برای تقویت این نگاه ها برای دانشجویان ورودی جدید داشته باشند، از ظرفیت مركز مشاوره و اساتید برجسته دانشگاه استفاده شود، و هر طرحی در شورا میخواهد مطرح شود پروپوزال آن از قبل تهیه و خروجی آن طرح و برنامه به شورا اعلام شود.

وی همچنین به مناسبت هفته دفاع مقدس اشاره كرد و پیشنهاد داد كه سالن تربیت بدنی دانشگاه مزین به نام یكی از شهدای دانشگاه شود و فضا سازی مناسبی در این راستا انجام بشود.

درادامه، یوسف رضایی مدیر اداره تعالی فرهنگی و فعالیت های فوق برنامه دانشگاه، از تجربه موفق سال گذشته و همكاری همه نهادهای دانشجویی به عنوان مسئولیت اجتماعی جهت برگزاری جشن ورودی های جدید و شناساندن دانشگاه به دانشجویان گفت و تدوام این نوع برنامه ها را در سال تحصیلی جدید خواستار شد.

مهدی محمدپناه كارشناس مسئول مدیریت امور فرهنگی دانشگاه نیز طی سخنانی با اشاره به برگزاری جلسه بسیار كاربردی در مورد سیاست اسلامی شدن دانشگاه ها گفت: قرار شد، این سیاست در جلسات شورا مورد تبادل نظر قرار بگیرد تا نقاط ضعف و قوت آن در دانشگاه شناسایی و بر تقویت نقاط قوت تلاش شود و موارد جزیی در كمیته های اجرایی مورد بحث و تبادل نظر قرار بگیرد و سیاستگذاری های فرهنگی از طریق این شورا ابلاغ شود.

سپس، نمایندگان تشكل های دانشجویی و شورای صنفی دانشجویان دانشگاه، ضمن ارائه برنامه های خود، پیشنهاد دادند كه مباحث فرهنگی صرفا" به مباحث جشن و مسابقه و ... تقلیل داده نشود، چون فرهنگ ریشه در تار و پود زندگی ما دارد و جهت بهتر شناساندن دانشگاه به كل كشور، با برگزاری نشست های دانشجویی با نمایندگان نهادهای دانشجویی، مباحث را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار بدهیم و برای تاثیرگذاری بهتر و برنامه ریزی برای ورودی های جدید از تمامی ظرفیت های دانشجویی جهت بهبود برنامه ها با نظارت و حمایت معاونت فرهنگی دانشجویی و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه استفاده كنیم.

گفتنی است؛ از اهم مصوبات این جلسه می توان به " برگزاری جلسه مشترك بین تشكل های دانشجویی با نظارت و محوریت معاونت فرهنگی دانشجویی جهت برنامه ریزی برنامه های دانشجویان ورودی جدید، ارائه طرح اولیه برنامه های فرهنگی ناظر بر سند اسلامی شدن دانشگاه ها و راهبردهای آن قبل از جلسات شورای فرهنگی و ارسال به دبیرخانه شورا، تصویب اعتبارات فرهنگی مراكز تابعه دانشگاه، مزین شدن سالن تربیت بدنی دانشگاه به نام یكی از شهدای دانشگاه، غربالگری سلامت روان دانشجویان به صورت تلفنی و با محوریت كانون های خیریه و جهادی " اشاره كرد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: طیبی - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۰:۱۸ - ۲۸/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۲۳۱