دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از خوابگاه های دانشجویان این دانشگاه بازدید كرد
 
در آستانه آغاز سال جدید تحصیلی؛

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از خوابگاه های دانشجویان این دانشگاه بازدید كرد

گالری تصاویر

دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز (شنبه) در آستانه آغاز سال جدید تحصیلی، با همراهی معاون فرهنگی - دانشجویی دانشگاه و مدیران امور دانشجویی و حوزه ریاست دانشگاه، از پنج خوابگاه دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه بازدید كرد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر خانكه و دیگر مسئولان دانشگاه، از خوابگاه های دختران حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س) و خوابگاه های پسران امام حسن (ع) و امام حسین (ع) دیدن كرده و از نزدیك بر آمادگی این خوابگاه ها در پذیرش دانشجویان جهت شركت در دوره های كارورزی و كارآموزی نظارت كردند.

رئیس دانشگاه در هر یك از خوابگاه ها، ضمن گفت وگو با مسئول خوابگاه مربوطه، امكانات و برنامه های تدارك دیده شده برای پیشگیری از شیوع و انتقال بیماری كرونا در خوابگاه ها را مورد بررسی قرار داد و بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اسكان 50 درصد ظرفیت همیشگی دانشجویان در اتاق ها و سوئیت های خوابگاه ها تاكید كرد.

دكتر خانكه در نشست های كوتاه با مسئولان خوابگاه ها، گفت كه هیات رئیسه دانشگاه برای حفظ كیفیت مهارت های تخصصی و حرفه ای دانشجویان و حضور آنان در مراكز درمانی دانشگاه، تصمیم به بازگشایی خوابگاه ها گرفت و مدیران دانشجویی و آموزش دانشگاه با همكاری مدیران گروه های آموزشی، برای حضور دانشجویان تا حدود نصف ظرفیت خوابگاه ها، اولویت تعیین كردند و این اولویت برای دانشجویان مقطع كارشناسی كه در شرف فارغ التحصیلی هستند و گذراندن واحدهای عملی و شركت در دوره های كارورزی و كارآموزی، برای آنان ضروری است، تعیین شد.

وی با اشاره به اینكه واكسیناسیون، مصونیت صد درصد برای افراد ایجاد نمی كند، افزود: دانشجویان باید شرایط را درك كرده و در زمان اقامت در خوابگاه ها، رعایت پروتكل ها و فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند و اگر علائم بیماری را در خود مشاهده كردند، بدون مخفی كاری، مسئول خوابگاه را در جریان قرار بدهند تا با قرنطینه و اقدامات اولیه، از انتقال بیماری به دیگر دانشجویان جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه همچنین از معاون فرهنگی - دانشجویی و مدیر حوزه ریاست خواست تا با همكاری معاونت درمان دانشگاه، برنامه غربالگری سلامتی دانشجویان را انجام داده و پرونده پزشكی دانشجویان را تكمیل كنند تا بیماری های زمینه ای دانشجویان مشخص شده و تمهیدات لازم برای حفظ سلامتی آنان با توجه به بیماری زمینه ای و شرایط جسمی شان برقرار شود.

دكتر خانكه افزود: در این دوران كرونایی، تشكل های صنفی دانشجویان نیز در نظارت بر وضعیت خوابگاه ها و ارائه توصیه های لازم به دانشجویان برای رعایت پروتكل ها و پرهیز از تجمع در خوابگاه ها و مراكز درمانی، كمك كنند تا با حفظ سلامتی دانشجویان، مسئولان بتوانند بتدریج امكان اسكان دانشجویان بیشتری را در خوابگاه ها فراهم كنند و در غیر اینصورت و با بروز مشكلی در خوابگاه ها كه احتمال خطر ابتلا به بیماری را در میان دانشجویان نشان بدهد، مجبور به تعطیلی خوابگاه ها و توقف در برگزاری دوره های كارورزی و كلاس های عملی خواهیم شد.

وی همچنین اجرای تورهای دانشجویی برای ورودی سال های 99 و 1400، جهت آشنایی دانشجویان با فضاهای آموزشی، پژوهشی و درمانی دانشگاه را از دیگر برنامه ها ذكر كرد كه بصورت مجازی و حضوری برگزار خواهد شد.

دكتر حسن شاكری معاون فرهنگی - دانشجویی نیز دراین برنامه گفت: اهمیت واحدهای عملی و بالینی در مهارت آموزی دانشجویان و همچنین، تاكید رئیس دانشگاه بر كیفیت این آموزش ها، سبب شد كه خوابگاه ها را باز كنیم ولی برای حفظ سلامتی دانشجویان و براساس اولویت تعیین شده، اسكان دانشجویان بتدریج انجام می شود.

رئیس دانشگاه در پایان بازدید از خوابگاه ها، با اهدای هدیه نقدی از خدمات مسئولان و همه كاركنان خوابگاه ها كه از مدتی پیش در تدارك آماده سازی و بازگشایی خوابگاه ها برای حضور دانشجویان هستند، تشكر و قدردانی كرد.

گفتنی است، پیش از شیوع بیماری كرونا در كشور، ظرفیت پنج خوابگاه دانشجویان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، حدود 750 نفر بود كه هم اكنون به دلیل شرایط كرونایی و جهت پیشگیری از ابتلا و انتقال بیماری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، فقط 200 تن از دانشجویان اولویت دار، در خوابگاه ها اسكان پیدا می كنند.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۰۶:۲۱ - ۲۸/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۴