دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

86 درصد ایرانی ها از واكسن كرونا استقبال می كنند
 
رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: مطالعه درباره پذیرش واكسن كرونا در جامعه شهری و روستایی ایران نشان می دهدبطور میانگین 86 درصد شهروندان پذیرش واكسن كرونا دارند و از واكسیناسیون استقبال می كنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای حمیدرضا خانكه با بیان اینكه افرادی كه واكسن می زنند، دچار ابتلا به نوع شدید بیماری و مرگ بر اثر كرونا نمی شوند، افزود: به عبارتی این شاخص ها با تزریق واكسن كرونا كاهش پیدا می كند.
وی افزود: نظام سلامت در كشور هایی كه واكسیناسیون گسترده انجام داده اند بار كمتری را متحمل شده است.
رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تاكید كرد: 76 درصد مرگ های كرونایی مربوط به افراد بالای 70 سال است و 12 درصد از این آمار مربوط افرادی بوده كه تمایل به زدن واكسن نداشتند، تصریح كرد: هم اكنون 12 درصد شهروندان به شدت در مقابل تزریق واكسن مقاوم هستند.
آقای خانكه ادامه داد: البته جریان مخالف واكسن در تمام دنیا از جمله ایران وجود دارد و به نظر می رسد رسانه ها باید بیشتر در مورد فواید زدن واكسن كرونا اطلاع رسانی صحیح و علمی كنند.
وی همچنین گفت: رسانه ها باید اثرات مفید و موثر واكسیناسیون را كه تاكنون به اثبات رسیده است برای مردم تبیین كنند.
خانكه افزود: هرچند ناشناخته هایی در مورد واكسن كرونا وجود دارد، اما تاكنون اثرات مثبت آن ها به اثبات رسیده است.

سه عامل مهم برای مدیریت كرونا
رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در ادامه سه عامل مهم برای مدیریت بیماری كرونا را واكسیناسیون سریع، حمایت مالی و اجتماعی از گروه های آسیب پذیر و كم برخوردار و رعایت توصیه های اجتماعی بیان كرد.
آقای خانكه اظهار داشت: این سه عامل باید با هم انجام شود، در غیر این صورت كشور موفق به مدیریت بیماری كرونا نمی شود.
وی افزود: توصیه های اجتماعی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسك، شستن دست ها و حضور نیافتن در تجمعات و دورهمی ها كماكان باید رعایت شود.
رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در عین حال اضافه كرد: نمی توان به مردم فشار آورد كه توصیه های اجتماعی را رعایت كنند، اما از آن ها حمایت نكرد.
   تاریخ: ۱۴:۱۱ - ۲۷/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۷