دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شرط برداشتن بسیاری از محدودیت ها واكسیناسیون است
 
وزیر بهداشت گفت: شرط برداشتن بسیاری از محدودیت ها واكسیناسیون است البته دستورالعمل های بهداشتی باید همچنان مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام عین اللهى وزیر بهداشت در كمیته علمی كرونا اظهار كرد: محققانی كه مقاله تحقیقاتی معتبر در زمینه كرونا داشته باشند در آزمون ارتقا امتیاز كسب می كنند.

وی ادامه داد: در برخی استان ها میزان ابتلا بالا و میزان مرگ و میر پایین، در برخی استان ها میزان ابتلا و مرگ و میر بالاست و در برخی بیمارستان ها بیماران زیادی را اینتوبه می كنند و اوضاع در این بیمارستان ها خراب است و بیشتر مرگ و میر در عصر و شب كه رسیدگی كمتر می شود رخ می دهد.

عین اللهی اظهار كرد: باید پیشگیری بر درمان اولویت پیدا كند و باید كارگروه های تخصصی در كمیته علمی كرونا تشكیل شود و نظارت و سفر به میدان عمل مدنظر قرار گیرد و در مشهد بیش از ٨٠ درصد بیماران بیمارستان امام رضا مشهد در بخش آی سی یو اینتوبه بودند و وضعیت اصلا خوب نبود و من گریه ام گرفته بود.

وزیر بهداشت بیان كرد: آموزش كوتاه مدت برای پزشكان و پرستاران گذاشته شود و نباید به محض اینكه میزان اكسیژن بیمار كاهش پیدا كرد بیمار اینتوبه شود و باید اینتوبه بیمار به محض كاهش اكسیژن را قدغن كنیم، توانبخشی ریوی اوضاع خوبی ندارد و لازم است دستورالعمل تدوین شود. مشكلات روانی كرونا از خود كرونا بدتر است و باید روی این موضوع كار شود.

وزیر بهداشت گفت: ما اعتماد مردم را از دست داده ایم و باید اعتماد را به مردم برگردانیم گاهی حتی حرفی كه من وزیر بهداشت می گویم برخی از مردم باور ندارند.

وی درباره افزایش واردات واكسن بیان كرد: این درست نیست كه برخی می گویند پول واكسن ها را دولت قبل داده بود و حالا واكسن ها وارد شده است، ما تا آخر تیرماه فقط 5 میلیون واكسن تزریق كرده بودیم و امروز به 45 میلیون دوز واكسن رسیده ایم و در افزایش واردات واكسن درجه اول رییس جمهور نقش داشتند و به شخصه ورود كردند و با رییس جمهور چین درباره واردات واكسن مذاكره كردند، معاون اول رییس جمهور هفته ای ٢ بار با دستگاه های درگیر مانند وزارت بهداشت، امور خارجه، بانك مركزی، هلال احمر و ... دارند و همه دستگاه ها برای واردات واكسن در یك خط هستند و همدلی دارند و همه این ها باعث افزایش واردات واكسن شد.

عین اللهی بیان كرد: ما ١١٠٠ پایگاه واكسیناسیون داریم كه عمدتا پایگاه هایی مردمی هستند و ما هفته پیش بیش از ٨ میلیون دوز واكسن تزریق كردیم و ابن هفته این ركورد هم زده خواهد شد و یك حركت مردمی ایجاد شده است و باید این حركت ها تشویق شود، ما در آینده قرنطینه هوشمند را اجرایی خواهیم كرد و كسی می تواند مدرسه، خارج از كشور یا استادیوم برود كه واكسن تزریق كرده باشد و شرط برداشتن بسیاری از محدودیت ها واكسیناسیون است البته زدن ماسك، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تهویه مناسب باید همچنان مورد توجه قرار گیرد.

در حال تكمیل...
   تاریخ: ۱۲:۰۹ - ۳۰/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۰