دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

9 درصد جمعیت اردبیل سالخورده است
 
مدیركل بهزیستی استان اردبیل گفت: بیش از 9.3 دهم درصد جمعیت استان اردبیل سالمند و سالخورده است.
9 درصد جمعیت اردبیل سالخورده است بهزاد ستاری روز سه شنبه 13مهرماه در مراسم تجلیل از سالمندان در اردبیل اظهار كرد: جمعیت سالخورده و بالای 60 سال استان به 119 هزار نفر می رسد كه ضروری است با توجه به افزایش جمعیت سالخورده در سال های پیش رو به افزایش مراكز ارائه خدمات روزانه سالمندی توجه و اهتمامی جدی شود.

وی فعالیت 10 مركز اقامتی و ارائه خدمات روزانه سالمندی را در سطح استان یادآور شد و تصریح كرد: 610 نفر سالمند از برنامه های این مراكز استفاده می كنند در حالی كه با توجه به فرهنگ ارزشمند صیانت از خانواده در استان اردبیل اغلب سالمندان در منازل توسط فرزندان نگهداری می شوند.

مدیركل بهزیستی استان اردبیل گفت: بیشترین تمركز ما فعال كردن مراكز روزانه سالمندی است تا سالمندان با دریافت خدمات بهداشتی، درمانی، ورزشی، اردویی و سایر خدمات مورد نیاز بتوانند ساعات و لحظات عمر خود را به شایستگی سپری كنند.

ستاری به همكاری خوب دانشگاه علوم پزشكی در واكسیناسیون به موقع جمعیت سالمندان اشاره كرد و افزود: در ایام كرونا كه 19 ماه از شیوع آن می گذرد هیچ گونه همه گیری را در مراكز مراقبت از سالمندان شاهد نبودیم و همچنان سعی بر صیانت از سلامت سالمندان و حفاظت از تندرستی آنهاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان كرد: سالمندان از ساعت هشت صبح تا 14 عصر با حضور در مراكز روزانه خدمات توانبخشی، درمانی، ورزشی، فیزیوتراپی و... دریافت كرده و سعی می كنند تا بخشی از اوقات خود را در كنار همسالان خود سپری كنند.

در این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشكی اردبیل نیز به آمادگی این دانشگاه برای ارائه خدمات پزشكی و روانپزشكی در این مجموعه اشاره كرد و ادامه داد: پرونده سالمندان در سامانه سیب ثبت شده و سلامت آنها مورد رصد و پایش است.

شهرام حبیب زاده اضافه كرد: از زمان شیوع كرونا بیشترین تمركز ما بر ایمن سازی جمعیت سالمندان بوده به طوری كه در مراكز نگهداری سالمندان ما كمترین آسیب و مرگ و میرها را در 19 ماه شیوع كرونا شاهد بودیم.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۶:۲۷ - ۱۳/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۶