دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

10 مركز روزانه در اردبیل به سالمندان خدمات ارائه می كند
 
اردبیل- مدیركل بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 10 مركز روزانه در استان اردبیل به سالمندان و گروه های سنی سالخورده خدمات ارائه می كند.
10 مركز روزانه در اردبیل به سالمندان خدمات ارائه می كند اردبیل- مدیركل بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 10 مركز روزانه در استان اردبیل به سالمندان و گروه های سنی سالخورده خدمات ارائه می كند.

بهزاد ستاری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار كرد: بیش از 9 درصد جمعیت استان اردبیل سن بالای 60 سال دارند و به تدریج جمعیت استان رو به پیری گذاشته و هر سال یك هزار نفر به جمعیت سالمندی استان اردبیل افزوده می شود.

وی با بیان اینكه 119 هزار نفر در استان اردبیل در سن سالمندی قرار گرفتند، تصریح كرد: تا 20 سال آینده این جمعیت سالمندی سه تا چهار برابر افزایش خواهد یافت.

مدیركل بهزیستی استان اردبیل گفت: با توجه به فرهنگ خاص استان اردبیل در احترام به سالمندان و پیران با تجربه، عمده سالمندان در منازل توسط فرزندان نگهداری می شوند اما 610 سالمند در استان در مراكز نگهداری سالمندی تحت مراقبت هستند.

ستاری افزود: با همكاری دانشگاه علوم پزشكی در 19 ماه شیوع بیماری كرونا سعی بر این شد تا از این سالمندان مراقبت شود و ما هیچ فوتی را در مراكز سالمندی استان شاهد نبودیم و در اولین گام واكسیناسیون سالمندان به انجام رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان كرد: همه سالمندان استان تاكنون تحت پوشش واكسیناسیون جامع كرونا قرار گرفته و پرونده آنها در سامانه سیب به ثبت رسیده تا از حمایت های بهداشتی و درمانی بهره مند شوند.

ستاری اضافه كرد: با تاكید مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشكی اردبیل در كنار خدمات درمانی و بهداشتی، سعی شده تا با همراهی پزشكان و روانپزشكان خدمات متنوعی نیز در مراكز شبانه روزی و روزانه سالمندی به جامعه هدف ارائه شود تا آنها بتوانند از جنبه های روحی، روانی سلامتی خود را بازیابند.

وی بیان كرد: در مراكز روزانه سالمندی ارائه خدمات از ساعت هشت صبح تا 14 عصر است كه این خدمات شامل توانبخشی، درمان، فیزیوتراپی و مباحث مراقبتی و سلامت محور است.

ستاری ادامه داد: در این مراكز سعی می شود خود سالمندان با تدارك برنامه های متنوع از شعرخوانی و موسیقی گرفته تا اجرای طرح های اردویی به نشاط و سرزندگی سالمندان كمك كنند كه قطعاً در همه شهرستان ها سعی بر توسعه مراكز روزانه است تا سالمندان با دریافت خدمات روزانه بهداشتی، درمانی حتی فرهنگی و اجتماعی مورد توجه جدی قرار گیرند.

مدیركل بهزیستی استان اردبیل ارائه این خدمات روزانه را خانواده محور و بر مدار مشاركت نهادهای مختلف دانست و تصریح كرد: با توجه به افزایش جمعیت سالمندی در ده های آینده سعی بر این است تا این مراكز نیز توسعه و گسترش پیدا كند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۶:۱۲ - ۱۳/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۲۳۹