دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

نگهداری 185 سالمند در مراكز بهزیستی استان همدان
 
مدیركل بهزیستی استان همدان گفت:شرایط نگهداری 185 سالمند در استان در منازل وجود ندارد و یا فرزندی ندارند و در مراكز بهزیستی مراقبت می شوند.
185 نفر از سالمندان شرایط نگهداری در منزل برایشان میسر نیست

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دكتر مهدی دیناری مدیركل بهزیستی استان همدان با اشاره اینكه سال 1355 پنج درصد جمعیت پیر بود و این رقم در حال حاضر نزدیك به 10 درصد افزایش یافته گفت: پیری جمعیت نشان دهنده مراقبت های بهداشتی مناسب، تغذیه مناشب و شیوه زندگی خوب در بین جامعه بوده كه این افراد به سن پیری رسیده اند.

او درادامه افزود: در مباحث پزشكی، خدمات رفاهی، تأمین اجتماعی، مسكن و مناسب سازی معابر و تفریحات برای سالمندان باید با جدیت ورود كنیم چرا كه به شیب تند موالید در دهه 60 پیش بینی می شود در 1420 به پیری 20 درصدی جمعیت برسیم.

دیناری تأكید كرد: مجموعه بهزیستی مراكز توانبخشی برای سالمندانی كه به ناتوانی های حركتی دچار شده اند تدارك دیده كه برخی سالمندان به صورت روزانه به این مراكز مراجعه می كنند همچنین برخی دیگر از سالمندان كه شرایط نگهداری از آن ها در منازل وجود ندارد در مراكز شبانه روزی سالمندان نگهداری می شوند.

مدیركل بهزیستی همدان با بیان اینكه چهار مركز شبانه روزی نگهداری از سالمندان در استان همدان وجود دارد، گفت: دو مركز در ملایر و دو مركز نیز در همدان است كه در مجموع 185 نفر از سالمندان كه شرایط نگهداری آن ها درمنزل وجود ندارد یا فرزند ندارند در این مراكز نگهداری می شوند.

دیناری با بیان اینكه برخی سالمندان توسط فرزندانشان نگهداری می شوند و از مهر و محبت اعضای خانواده بهره مند می شوند، گفت: آمار دقیقی از افراد سالمند نداریم چرا كه برخی از آن ها هیچ مراجعه به مجموعه بهزیستی نداشته اند.

مدیركل بهزیستی همدان گفت: این قشر جزو گروه آسیب پذیر بودند كه برخی از آن ها واكسینه شدند و برخی نیز به علت ابتلا به كرونا بعد از بهبودی واكسینه شدند، اما برخی دیگر از آن ها به علت عدم رضایت خانواده هایشان واكسیناسیون برای آن ها انجام نشد كه در مجموعه وضعیت واكسیناسیون سالمندان در خانه سالمندان مطلوب بوده و به ندرت افراد درگیر كرونا می شوند و در صورت ابتلا نیز، بسیار خفیف مبتلا می شوند.
   تاریخ: ۱۷:۳۶ - ۱۲/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۲