دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

فعالیت 140 ورزشكار ناشنوا در زنجان
 
مدیركل بهزیستی استان: در حوزه توانبخشی 22 هزار و 237 نفر را زیرپوشش داریم كه از این تعداد 2 هزار و 979 پرونده مربوط به افراد دارای معلولیت شنوایی است.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری صداوسیمای مركز زنجان؛ مدیركل بهزیستی استان زنجان گفت: بهزیستی زنجان از 140 ورزشكار دارای معلولیت شنوایی حمایت می كند.

محمد محمدی افزود: كنوانسیون حفظ حقوق افراد دارای معلولیت استفاده از زبان اشاره را به رسمیت می شناسد و ترویج می دهد كه این نشان می دهد كه زبان اشاره با زبان های گفتاری برابر است و كشورها را ملزم می كند تا یادگیری آن را تسهیل كنند و هویت زبانی جامعه ناشنوایان را ارتقا دهند.فعالیت 140 ورزشكار ناشنوا در زنجان

وی گفت: در حوزه توانبخشی 22 هزار و 237 نفر را زیرپوشش دارد كه از این تعداد 2 هزار و 979 پرونده مربوط به افراد دارای معلولیت شنوایی است و یك هزار و 347 نفر از این افراد مستمری بگیر و مابقی از سایر خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

مدیركل بهزیستی استان زنجان با اشاره به غربالگری شنوایی نوزادان در 10 روز اول تولد، گفت: بهزیستی استان زنجان اقدام به غربالگری شنوایی نوزادان و شناسایی اختلالات شنوایی در 10 روز اول تولد كودك می كند و این در حالی است كه كاهش ذخیره لغات، كاهش حافظه شنیداری، هجی كردن لغات و افت تحصیلی از مشكلات افراد ناشنوا به شمار می رود.
محمدی تعداد دانش آموزان دارای معلولیت شنوایی را 267 نفر بیان كرد و گفت: در سال گذشته 58 كودك كم شنوا و ناشنوا از خدمات كاشت حلزون، دریافت سمعك، و... بهره مند شده اند.

مدیركل بهزیستی استان زنجان افزود: این سازمان با توانمندی سازی ناشنوایان تلاش دارد این قشر را برای حضور در جامعه آماده كند كه در این راستا پرداخت كمك هزینه تحصیلی به دانشجویان و كمك هزینه تحصیلی به دانش آموزان ناشنوا، وسایل كمك توانبخشی، حرفه آموزی و مشوق های حمایتی برای كارفرمایان در صورت به كارگیری فرد معلول از دیگر خدمات بهزیستی است.

محمدی با اشاره به فعالیت 140 ورزشكار دارای معلولیت شنوایی گفت: همه مسوولان دستگاه های دولتی و غیردولتی كه در زمینه ارتقای ورزش افراد دارای معلولیت مسوولیتی برعهده دارند باید برای ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس آنان تمام تلاش خود را در راستای فراهم كردن امكانات به كار گیرند تا ورزشكاران بتوانند با پشتكار بیشتر به تلاش خود ادامه دهند.

وی با تاكید بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و ایجاد بستر مناسب در راستای دسترسی برابر به فرصت ها و امكانات عمومی افزود: استفاده از علائم هشدار دهنده، طراحی اپلیكیشن های ویژه حوادث افراد دارای معلولیت، تجهیز ادارات و دیگر ارگان ها به سامانه های تصویری و نوشتاری از مهمترین فعالیت ها در حیطه مناسب سازی و برابری فرصت ها برای افراد دارای معلولیت شنوایی در هنگام بروز حوادث است.
   تاریخ: ۱۵:۲۶ - ۱۶/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۳