دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

آرتروز زودرس و گودی كمر در كمین افراد چاق
 
یك متخصص فیزیوتراپی گفت: افرادی كه دارای چاقی شكمی هستند، گودی كمر و در نهایت آرتروز زودرس را تجربه می كنند.


عارف سعیدی فیزیوتراپیست و مدرس دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار حوزه كلینیك گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار كرد: ستون فقرات، ستون اصلی بدن محسوب می شود؛ در واقع ستون فقرات طبیعی 5 مهره دارد. افرادی كه دچار چاقی به خصوص در ناحیه شكمی هستند، بدن برای جبران حالت عمود خود نسبت به زمین ناگزیر گودی بیشتری در ناحیه كمر ایجاد می كند.

او افزود: بیشتر شدن گودی كمر بر اثر چاقی، فرد را مستعد آرتروز زودرس قرار می دهد. افرادی كه دچار آرتروز مهره های كمری می شوند، درد های مداوم و زیاد را تجربه می كنند. توصیه می كنیم همه افراد از چاقی پرهیز كنند و برای تقویت عضلات شكمی از تمرین های فیزیوتراپیست كمك بگیرند.

گودی كمر

گردن خم بودن های طولانی مدت می تواند باعث دیسك و آرتروز كمر شود.

سعیدی درباره درد های ناحیه گردن بیان كرد: درد های ناحیه گردن از درد های بسیار شایع است كه بیشتر افراد كارمند به آن مبتلا می شوند. به طور معمول علت اصلی درد های گردنی در افراد كارمند، خم بودن گردن به مدت طولانی است. بهترین حالت گردن به این صورت است كه گردن حالت قائم بر بدن قرار بگیرد؛ چرا كه وزن سر حدود 1 دهم وزن بدن است.

این مدرس دانشگاه تهران گفت: باید به این نكته مهم توجه داشته باشید گردن خم بودن های طولانی مدت می تواند باعث دیسك و آرتروز كمر شود. دانش آموزان و دانشجویان حین مطالعه و كارمندان زمان كار با سیستم بیشتر از دیگران در معرض این اختلال قرار دارند. گردن خم بودن های طولانی در سنین پایین تر، قبل از ابتلا به آرتروز یا دیسك كمر ممكن است نقطه های دردناك در عضلات ایجاد كند.

سعیدی تصریح كرد: توصیه می كنیم افراد برای پیشگیری از در دهای ناحیه گردن، شیوه های صحیح برای كار سیستمی و مطالعه را یاد بگیرند تا دچار درد های مربوط به این ناحیه نشوند.آرتروز

بیشتر بخوانید:

- ورزش های مناسب برای درمان گودی كمر+ تصاویر
   تاریخ: ۱۶:۱۰ - ۱۵/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۲۸۳