دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رفع موانع ورزش همگانی در دستور كار مجلس است
 
یك عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در این كمیسیون طرحی را تدوین كرده ایم كه اگر به قانون تبدیل شود بسیاری از موانع پیش روی ورزش همگانی برداشته می شود.
رفع موانع ورزش همگانی در دستور كار مجلس است حجت الاسلام حسین میرزایی در گفت و گو با ایسنا درباره لزوم پرداختن به ورزش همگانی در كشور و توجه بیشتر به این موضوع، اظهار كرد: در كمیته ورزش و جوانان كمیسیون فرهنگی طرحی را در قالب 18 ماده آماده كرده ایم كه اگر این طرح تبدیل به قانون شود كمك شایانی به تحقق ورزش همگانی و رفع موانع پیش روی آن خواهد كرد.

وی افزود: پیش از اینكه به مقوله ورزش همگانی به عنوان یك ورزش نگاه كنیم باید به عنوان یكی از ابزارهای ایجاد سلامت در جامعه به آن نگاه كنیم. در نظام طب سنتی به حركت در سكون تاكید شده كه به آن در زبان امروزی ورزش می گویند. بنابراین ورزش همگانی برای آحاد جامعه ضروری است، چرا كه سلامت افراد را تامین می كند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: وقتی فردی ورزش می كند سموم بدن آن از طریق منافذ مختلف پوست خارج می شود و با بالا بردن سیستم ایمنی بدن سلامت انسان را تضمین می كند. همچنین ورزش كردن علاوه بر تامین سلامت جسم برای سلامت روان انسان نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. پس ورزش اگر در قالب ورزش عمومی محقق شود فواید آن چند برابر می شود و با كاهش بیماری های مختلف، اقتصاد خانواده ها را نیز بهبود می بخشد.

میرزایی تصریح كرد: یكی از موانع ورزش همگانی در كشور به موضوع فرهنگی بر می گردد، به طوری كه فرهنگ سازی لازم را برای این مقوله مهم انجام نداده ایم. البته كرونا هم یكی دیگر از دلایلی است كه مانع از انجام حركات جمعی شده است. همچنین در برخی از شهرها و مكان ها امكانات و زیرساخت های مناسب را برای ورزش همگانی فراهم نكرده ایم كه این نواقص باید برطرف شود كه در طرح مجلس سعی كرده ایم این موانع را با ارائه راهكارهای مناسب رفع كنیم.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۸:۳۹ - ۱۷/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۷