دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

روند رو به رشد بیماری های روانی پس از شیوع كرونا
 
مدیركل بهزیستی مازندران، گفت: روند بیماری های كرونا در جهان پس از شیوع كرونا افزایش چشم گیری داشته است.
مدیركل بهزیستی مازندران خبر داد روند رو به رشد بیماری های روانی پس از شیوع كرونا مدیركل بهزیستی مازندران، گفت: روند بیماری های كرونا در جهان پس از شیوع كرونا افزایش چشم گیری داشته است. به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از مازندران، فرزاد گوهردهی بعد از ظهر امروز با اعلام اینكه بیماری كرونا در ابتدا بسیار ناشناخته بوده است، اظهار كرد: هنوز هم این بیماری ناشناخته است و بسیاری از دولت ها و ملت ها را درگیر كرده است.

وی با اعلام اینكه شیوع كرونا عامل مرگ و میر بسیاری از مردم در اقصی نقاط جهان شده است، تصریح كرد: همین موضوع باعث افزایش اختلالات روانی در جهان شده است.

مدیركل بهزیستی مازندران ادامه داد: برنامه ریزی برای درمان و پیشگیری از بیماری های ناشی از اختلالات روانی باید به صورت ویژه در دستور كار متولیان مسئولان كشورها قرار گیرد.

وی یادآور شد: روند رو به رشد بیماری های روانی تقریبا در همه نقاط جهان با شدت و ضعف همراه است، جامعه بشری امروز واقعا نیاز به آرامش روحی و روانی بسیار جدی دارد.

گوهردهی به نقش اثرگذار رسانه ها در تقویت بنیه روانی جامعه، گفت: با رشد فضای مجازی انتشار اخبار نادرست در این حوزه گاهی به اختلالات روانی دامن می زند كه فعالان رسانه ای می توانند با انتشار اخبار مناسب در این زمینه برای سلامت روان جامعه تلاش كنند.

وی یكی از برنامه های بهزیستی را ایجاد مراكز بازتوانی و خانه های حمایتی اعلام كرد و افزود: 6 هزار و 700 نفر در استان با اختلالات روانی مواجه هستند، 500 نفر از جامعه هدف ما در مراكز روزانه خدمات می گیرند.

مدیركل بهزیستی مازندران یادآور شد: مراكز آموزشی و بازتوانی ما بسته نشده است و در برخی ایام به صورت غیر حضوری خدمات ارائه می داد، پنج مركز شبانه روزی، هفت مركز توانبخشی در منزل برای بیماران روانی مزمن استان نیز فعال است.

وی خاطر نشان كرد: دو مركز نیز طی هفته آینده در استان مازندران افتتاح می شود.

گوهردهی با اعلام اینكه 21 درصد پرونده های كه در حوزه طلاق به بهزیستی واگذار شده منجر به صلح و سازش شده است، گفت: طرح های دیگری هم در حوزه مشاوره داشتیم، در 6 ماهه اول بیش از 6 هزار و 500 جلسه پیش از ازدواج را داشتیم.

وی ادامه داد: بیشتر از 60 هزار نفر به مراكز مشاوره تحت پوشش بهزیستی به صورت حضوری مراجعه كردند، هزار مورد مشاوره از طریق فضای مجازی داشتیم.

انتهای پیام/
   تاریخ: ۰۸:۱۹ - ۲۱/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۵