دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

تاثیر استراحت و تغذیه مناسب برای بهبود عوارض كرونا
 
استراحت و تغذیه مناسب برای بهبودی عوارض طولانی مدت پس از درمان بیماری كرونا موثر است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مركز خوزستان ، یك متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: برخی بیماران مبتلا به كرونا پس از بهبودی دچار سندرم بعد از ابتلا به بیماری شده و عوارض طولانی مدت را تجربه می كنند.

تاثیر استراحت و تغذیه مناسب برای بهبود عوارض كرونا
دكتر شكراله سلمان زاده افزود: این عوارض از 2 هفته تا چندین ماه در افراد مختلف متغیر است و در برخی نیز اصلا عوارض طولانی مدتی ایجاد نمی شود.

سلمان زاده ادامه داد: ضعف، بی حالی، درد عضلانی، از دست دادن حس بویایی و چشایی، عصبی شدن، تغییر در خلق و خو و اختلال در خواب از جمله این عوارض است كه هیچ كدام ماندگار نیستند و جای نگرانی وجود ندارد.

وی گفت: درمان خاصی برای هیچ از این موارد وجود ندارد و به تدریج با استراحت و تغذیه مناسب از بین می روند ولی برای برگشت هرچه سریع تر حس بویایی می توان فیزیوتراپی حس بویایی یعنی تست كردن مستمر بو های مختلف (نه خیلی تند) را انجام داد.

سلمان زاده ادامه داد: در برنامه غذایی باید انواع گروه ها از جمله گوشت و مواد پروتیینی، سبزیجات، میوه جات و غلات به اندازه كافی گنجانده شود.

بیشتر بخوانید : احتمال ورود پیك جدید كرونا درخوزستان

وی گفت: در پیك قبلی كرونا در كشور، واكسیناسیون در كاهش آمار ابتلای شدید به كرونا و مرگ و میر نقش موثری داشت، اما نمی توان هیچ مساله ای را صد درصدی دانست.
   تاریخ: ۱۶:۵۷ - ۲۰/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۵