دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

7000 مازنی دارای اختلال بینایی هستند/ برخی كتاب های بریل نرسید
 
ساری- مدیركل بهزیستی مازندران شمار مددجویان دارای اختلالات بینایی را هفت هزار و 138 نفر ذكر كرد و گفت: چهار هزار و 700 نفر از این افراد را مردان تشكیل می دهند.
7000 مازنی دارای اختلال بینایی هستند/ برخی كتاب های بریل نرسید ساری- مدیركل بهزیستی مازندران شمار مددجویان دارای اختلالات بینایی را هفت هزار و 138 نفر ذكر كرد و گفت: چهار هزار و 700 نفر از این افراد را مردان تشكیل می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد گوهردهی ظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز عصای سفید با بیان اینكه هفت هزار و 138 نفر در استان دارای اختلالات بینایی هستند، گفت: این افراد دچار آسیب بینایی بوده و تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

وی با اظهار اینكه در مازندران هزار و 370 نفر از افراد تحت پوشش دارای اختلال شدید بینایی و دو هزار نفر نیز دارای اختلال خفیف هستند، افزود: مابقی افراد نیز دارای مشكلات بینایی هستند.

وی با عنوان اینكه چهار هزار و 700 نفر از افراد تحت پوشش را مردان و مابقی را زنان تشكیل می دهند، به طرح غربالگری اشاره و اضافه كرد: در این طرح هزار و 400 دارای اختلالات بینایی شناسایی شدند و 274 نفر از فرزندان استان مبتلا به اختلال بودند.

گوهردهی مناسب سازی و دسترس پذیری مبلمان شهری را از جمله اقدامات بیان كرد و با اظهار اینكه از وضعیت مناسب سازی رضایت نداریم، گفت: هنوز به آنچه كه هدف گذاری شده و آرزوی ما است، محقق نشده است.

مدیركل بهزیستی مازندران یادآور شد: برخی از شهرها به عنوان شهرهای بدون مانع در كشور معرفی شدند و باید تلاش كنیم موانع حضور افراد كم توان را در شهرها فراهم كنیم و ورود سمن ها به این حوزه الزامی است.

مهدی مسلمی رئیس جامعه نابینایان مازندران با اشاره به خرید دستگاه پرینتر چاپ بریل اظهار داشت: امیدواریم با تأمین این دستگاه، كمبود كتاب بریل در استان رفع شود.

وی افزود: متأسفانه در بخش كتاب آموزشی بریل دچار مشكل هستیم و با آنكه 20 روز از سال تحصیلی گذشته است، هنوز بخشی از كتاب های بریل مورد نیاز دانش آموزان تأمین نشده است.

وی با اشاره به فراوانی تجهیزات توانبخشی در استان اظهار داشت: خوشبختانه با حمایت مسئولان، كمیته تجهیزات توانبخشی در بهزیستی تشكیل شده است.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۴:۵۳ - ۲۰/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۹