دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

تنها 40 درصد معابر شهری برای توان یابان مناسب سازی شده است
 
سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: تنها 40 درصد از فضا ها و معابر شهری برای توان یابان مناسب سازی شده است.
تنها 40 درصد معابر شهری برای توانیابان مناسب سازی شده است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سیاوش رهبر سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان با تاكید بر اهمیت مناسب سازی به عنوان یكی از معیار های عدالت اجتماعی گفت: تمامی فضا های مراكز بهزیستی استان برای استفاده توان یابان مناسب سازی شده است.

او افزود: سالمندان و معلولان همانند سایر افراد جامعه حق دارند از زندگی در رفاه و بانشاطی برخوردار باشند و وجود ضعف های جسمانی نباید باعث شود كه لذت زندگی را تجربه نكنند.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان تأكید كرد: مناسب سازی یكی از مهم ترین فعالیت های بهزیستی است كه اجرا و انجام آن تنها با همكاری و همراهی دستگاه های دولتی میسر است.

رهبر تصریح كرد: به منظور فراهم كردن زمینه های رفاه بیشتر سالمندان تسهیلات 10 و پنج میلیون تومانی برای مناسب سازی منزل و خودرو به سالمندان و معلولان زیر پوشش سازمان پرداخت می شود.

او با اشاره به اینكه تنها 40 درصد از فضا ها و معابر شهری برای توان یابان مناسب سازی شده است، افزود: افراد دارای معلولیت، سالمندان، جانبازان، زنان باردار و بیماران كه 25 درصد جامعه را تشكیل می دهند باید از نعمت زندگی اجتماعی مانند سایران برخوردار باشند.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان با تاكید بر لزوم برنامه ریزی و فرهنگ سازی فضای درونی و بیرونی خانه افزود: پوشاندن كف منزل با موكت یا فرش، استفاده از دستگیره برای راه رفتن سالمند در طول و عرض خانه، زنگ هشدار، سرعت گیر فرش، مبلمان راحت، دسترس بودن كلید و پریزها، چیدمان مناسب وسایل و در مسیر نبودن آن ها و مجهز شدن سرویس بهداشتی و استحمام به وسایل منحصر به سالمندان از جمله تجهیزات مناسب سازی برای اسكان مناسب معلولان و سالمندان است.

رهبر تصریح كرد: معلولان و سایر افراد می توانند با ارسال پیامك به سامانه "معبر" سازمان بهزیستی، مكان هایی مانند بانك، مجتمع پزشكی و سایر مكان هایی كه هنوز مناسب سازی نشده را اطلاع دهند.
   تاریخ: ۱۲:۰۳ - ۲۰/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۲۴۲