دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

احتمال تزریق دوز سوم واكسن كرونا به ایثارگران
 
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید، از تلاش برای انجام مرحله سوم واكسیناسیون جامعه شاهد و ایثارگر خبر داد.
احتمال تزریق دوز سوم واكسن كرونا به ایثارگران معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید، از تلاش برای انجام مرحله سوم واكسیناسیون جامعه شاهد و ایثارگر خبر داد.

عبدالرضا عباسپور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره بر اولویت های بهداشتی و درمانی بنیاد شهید برای خدمت رسانی به ایثارگران در دوره جدید گفت: اقدامات حوزه درمان در بنیاد شهید، همیشه به 4 بخش پیشگیری، درمان، توانبخشی و آموزش تقسیم می شود.

وی افزود: در حال حاضر نیز موضوع پیشگیری از اولویت بیشتری برخوردار است كه اقدام برای واكسیناسیون ایثارگران نیز جزو همین بخش بود.

معاون درمانی بنیاد شهید اظهار داشت: در همین راستا نیز احتمال دارد در صورت موافق بودن پروتكل های وزارت بهداشت، برای انجام مرحله سوم واكسیناسیون جامعه شاهد و ایثارگر اقدام كنیم.

عباسپور افزود: به علاوه به منظور پیشگیری این عزیزان از هرگونه عارضه، تلاش و مذاكره با وزارت بهداشت برای دریافت سهمیه واكسن آنفولانزا نیز در دستور كار ما است.

وی عنوان كرد: بعد از پیشگیری نیز امر درمان اهمیت بسیاری دارد كه تلاش كردیم هرسال كیفیت و كمیت خدمات درمانی را بالا ببریم كه امسال و در دوره جدید نیز قطعاً این كار را خواهیم كرد.

معاون درمانی بنیاد شهید با اشاره بر توسعه خدمات توانبخشی نیز بیان كرد: تعدادی مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی از سوی بنیاد شهید در كشور ساخته و دستورالعمل های استفاده از آنها نیز ابلاغ شده است.

عباسپور ادامه داد: لذا باید در این زمینه نظارت كافی داشته باشیم تا خدمات به سرعت و مناسب به این عزیزان ارائه شود.

وی تصریح كرد: این خدمات منحصر به فرد و خاص است. گاهی برخی خدمات لازم به ایثارگران، نه قابل اجرا در منزل است و نه در بیمارستان به همین منظور برای انجام این اقدامات مجتمع های توانبخشی را راه اندازی كرده ایم و یكی از اولویت های ما در این دوره نیز راه اندازی سریع این مراكز است.

وی با اشاره بر بحث برنامه های آموزشی نیز عنوان كرد: امسال بیش از 70 الی 80 كلیپ آموزشی در زمینه های مختلف، برای ایثارگران و پزشكان درگیر با درمان این عزیزان ساختیم.

معاون درمانی بنیاد شهید تصریح كرد: 4 كنفرانس آموزشی آنلاین نیز برای ایثارگران برگزار كردیم و سعی خواهیم كرد این برنامه ها را افزایش و ادامه دهیم.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۷:۳۵ - ۲۰/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۳