دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

شناسایی بیش از یك هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل
 
امسال هزار و 200 دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان چهارمحال وبختیاری شناسایی شدند.
شناسایی بیش از یك هزار دانش آموز بازمانده از تحصیلبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مركز چهارمحال و بختیاری، رئیس امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره كل آموزش و پرورش استان از شناسایی یك هزار و 200 دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان خبر داد و گفت: این آمار از سوی وزارت آموزش و پرورش با همكاری سازمان ثبت احوال منتشر شده است.

احمد طاهری فرد افزود: اقدام برای شناسایی هر یك از این دانش آموزان ادامه دارد و همچنان 350 نفر از مجموع دانش آموزان بازمانده از تحصیل به طور كامل شناسایی نشده اند.

وی مهاجرت خانواده ها، ابتلا به بیماری های صعب العلاج، دسترسی نداشتن به مدرسه و اشتغال دانش آموزان در زمان شیوع كرونا و تعطیلی مدارس را از جمله علل ترك تحصیل و یا دور ماندن از خدمات آموزشی دانست و گفت: با همكاری هسته های مشاور، 250 نفر از دانش آموزان بازمانده از تحصیل در پایه های نهم و دهم در استان موفق به شركت در آزمون های خردادماه امسال شدند.

طاهری فرد با اشاره به اینكه طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان با عنوان نماد در سال گذشته در تعدادی از مدارس شهرستان سامان، بخش لاران و 6 مدرسه ناحیه یك شهركرد اجرا شد، گفت: در این مناطق 285 مدرسه وجود دارد كه به دلیل فراهم نبودن زیرساخت های لازم، طرح نماد در 126 مدرسه به طور كامل به اجرا درآمد و تمامی دانش آموزان در این طرح غربالگری شدند.

طاهری فرد آمار دانش آموزان غربالگری شده در طرح نماد در سال تحصیلی گذشته را پنج هزار و 270 نفر اعلام كرد و افزود: در سال تحصیلی جدید تلاش خواهد شد علاوه بر تداوم اجرای طرح نماد در 126 مدرسه قبلی، تعداد مدارس قرار گرفته در نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان افزایش یابد.
وی یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در سال تحصیلی تمامی ارجاعات دانش آموزی به منظور غربالگری، پیگیری و رصد دقیق تر فعالیت های انجام شده و بررسی عملكرد مشاوران در سامانه نماد به ثبت خواهد رسید.

رییس امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره كل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در طرح نماد با تكمیل پرسش نامه و غربالگری دانش آموزان تلاش می شود افرادی كه نیازمند مراقبت اجتماعی هستند با كمك مشاوران و یا ارجاع به دیگر دستگاه های حمایتی، شناسایی شوند و برای رفع مشكل آنان اقدام شود.

طاهری فرد همچنین در خصوص اجرای برنامه یاریگران زندگی در مدارس استان گفت: 590 آموزشگاه در سال گذشته در این طرح مشاركت داشتند كه با همكاری دانش آموزان مهم ترین آسیب ها و راهكار های پیشگیرانه از اعتیاد و رفتار های پرخطر شناسایی شد و برنامه های آموزشی و فرهنگی در این زمینه به اجرا درآمد.

طاهری فرد كمبود نیرو در بخش مشاوره پایه متوسطه دوم در استان را نیز یادآور شد و افزود: اعتبارات اختصاص داده شده برای اجرای طرح یاریگران نیز چندان قابل توجه نیست و نیاز به بازنگری دارد.
   تاریخ: ۰۸:۴۵ - ۲۱/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۸