دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

معاون فرهنگی - دانشجویی دانشگاه اعلام كرد: فقط حدود 6 درصد ازدواج های دانشجویی، به طلاق می انجامد
 
در جشن ازدواج دانشجویان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

معاون فرهنگی - دانشجویی دانشگاه اعلام كرد: فقط حدود 6 درصد ازدواج های دانشجویی، به طلاق می انجامد

معاون فرهنگی - دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی یكشنبه شب در جشن ازدواج دانشجویان این دانشگاه، با تبریك ولادت خاتم پیامبران حضرت محمد (ص)، گفت: براساس برآوردهای انجام شده ، فقط حدود شش درصد ازدواج های دانشجویی، به طلاق می انجامد.

دكتر حسن شاكری در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران، در ارتباط با تاثیر ازدواج دانشجویی بر قوام و دوام ازدواج و پیوند ساده جوانان اظهار داشت: امشب توفیق این را داشتیم كه در خدمت 60 زوج دانشجو باشیم و آغاز زندگی مشترك خود شان را در این عید سعید جشن بگیریم و قطعا زیبایی این ازدواج كه ازدواجی ساده و بهنگام است، خیر و بركت خاصی بدنبال دارد.

وی بنقل از مطالعه انجام شده، گفت: آمارها نشان می دهند كه طلاق در ازدواج های دانشجویی بسیار بسیار كم و حدود 6 درصد است، درصورتی كه در ازدواج های دیگر، یك چهارم ازدواج ها منجر به طلاق می شود، چرا كه در ازدواج دانشجویی، زوجین آگاهانه انتخاب می كنند، شناخت كامل از هم دارند و در سنینی كه مناسب ازدواج است، پیوند زناشویی آنان شكل می گیرد.

دكتر شاكری، برگزاری كارگاه های آموزشی و مشاوره در پیش از ازدواج های دانشجویی و حین ازدواج را بی تاثیر بر این موضوع ندانست و افزود: این كارگاه ها همه نقاط ضعف زوجین كه منجر به جدایی می شود را پوشش می دهد، ضمن اینكه خانواده ها می توانند در فرهنگ سازی و ترویج ازدواج ساده در میان جوانان نقش داشته باشند، چنانچه شنیده ام كه خانواده ای برای مراسم ازدواج فرزندش، از 20 جوان كم بضاعت نیز دعوت كردند كه آنان هم ازدواجشان را در كنار آنها جشن بگیرند.

معاون فرهنگی - دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در پایان این گفت وگو، آرزوی سلامتی و خوشبختی برای همه جوانان ایران اسلامی كرد و بخصوص این 60 زوج دانشجو كه زندگی مشترك خود را امشب (سالروز ولادت پیامبر اكرم (ص) آغاز می كنند.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۰۶:۵۶ - ۰۴/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۹