دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

ظرفیت استان زنجان برای تبدیل به قطب حركات اصلاحی كشور
 
رئیس هیأت پزشكی ورزشی استان زنجان گفت: استان زنجان از ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به قطب حركات اصلاحی در كشور برخوردار است.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،دهنایی رئیس هیأت پزشكی ورزشی استان زنجان گفت:
استان زنجان از قابلیت و ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به قطب حركات اصلاحی در كشور برخوردار است.

دهنایی افزود: محور كار ها در كلینیك پزشكی ورزشی زنجان كه در سال 95 مورد بهره برداری قرار گرفته و در بخش های گوناگون از جمله توانبخشی و فیزیوتراپی، ماساژ، معاینات پزشكی، مشاوره تغذیه و روانشناسی به صورت تخصصی به مراجعین خدمات درمانی ارائه می دهد، حركات اصلاحی است.

او با اشاره به اینكه این كلینیك از امكانات و تجهیزات مناسب و استاندارد و شرایط لازم برخوردار است ادامه داد: اواخر مهر ماه امسال از دكتر سید اشكان اردیبهشت دبیر فدراسیون پزشكی ورزشی كشور كه به استان زنجان سفر كرده بودند خواستیم حمایت لازم را از هیأت پزشكی ورزشی زنجان بكند تا به عنوان قطب حركات اصلاحی در میان هیات های پزشكی ورزشی در سطح كشور باشیم.

دهنایی با بیان اینكه این هیأت سعی كرده است ورزش هایی چون یوگا و تای چی را كه در جهت سلامتی ذهن و جسم است را همچنان فعال نگه دارد گفت: هیأت پزشكی ورزشی استان زنجان حركات اصلاحی را در كنار تغذیه و ورزش به عنوان یك روند برنامه ریزی كرده است كه فرد می تواند با مراجعه به این كلینیك در ابتدا مورد پیكرسنجی قرار گرفته و سپس از وجود متخصص به منظور انجام حركات اصلاحی بهره مند شود.

دهنایی با بیان اینكه این هیأت در جهت ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی و بهبود فعالیت های حركتی و ورزشی تلاش قابل توجهی می كند افزود: حركات اصلاحی در كلینیك هیأت پزشكی ورزشی این استان به صورت عموم در بین آحاد مردم و بطور خاص و هدفدار نیز برای ورزشكاران است.

او ادامه داد: هیأت پزشكی ورزشی استان زنجان به سلامت ورزشكاران و پیشگیری و كاهش آسیب های ناشی از ورزش و ارائه خدمات درمانی مطلوب و مناسب به این قشر پر تحرك توجه ویژه دارد.

دهنایی به انتقال مركز درمانی هیأت پزشكی ورزشی استان زنجان به مجموعه ورزشی انقلاب استان زنجان اشاره كرد و گفت: با این كار ورزشكاران می توانند از خدمات ارائه شده از سوی این مركز درمانی در كوتاه ترین زمان بهرمند شوند.
   تاریخ: ۱۴:۵۱ - ۱۴/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۷