دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

ارائه خدمات توانبخشی آنلاین به بیماران با نرم افزار ساخت محققان كشور
 
محققان یكی از شركت های دانش بنیان نرم افزاری را توسعه داده اند كه امكان برقراری ارتباط میان درمانگر و بیماران را از راه دور به منظور ارائه تمرینات توانبخشی فراهم می كند.
ارائه خدمات توانبخشی آنلاین به بیماران با نرم افزار ساخت محققان كشور مصطفی علویان از محققان این طرح در گفت وگو با ایسنا، طرح اجرا شده در این شركت را طرح توسعه نرم افزاری در حوزه سلامت دانست و گفت: این نرم افزار كمك خواهد كرد كه به جای آنكه بیمار به كلینیك برای ادامه درمان خود مراجعه كند، از طریق سامانه ای در منزل خدمات مورد نظر به بیماران ارائه شود.

وی ادامه داد: این نرم افزار موجب خواهد شد كه بیماران از راه دور خدمات درمانی و یا تمرینات مورد نیاز كه توسط درمانگر برای وی طراحی شده است را دریافت كند و در منزل انجام دهد.

علویان با اشاره به عملكرد این سامانه، توضیح داد: برای این منظور بر روی سیستم كامپیوتر كار درمانگران، نرم افزار این سامانه نصب می شود و از سوی دیگر "استند" این سامانه به بیمار تحویل داده خواهد شد و این استند از طریق اینترنت با درمانگر ارتباط برقرار می كند و تمریناتی برای بیماران ارائه می شود.

مجری طرح با بیان اینكه این تمرینات بر روی "استند" بیمار بارگذاری می شود، یادآور شد: این سامانه برای بیماران مبتلا به پاركینسون و قطع نخاعی، سكته و فلج مغزی كاربرد دارد كه در حال حاضر برای این بیماران كاربردی شده است.

وی ایجاد ارتباط میان درمانگر با چندین بیمار به طور همزمان را از مزایای این محصول دانست و یادآور شد: 30 بیمار از این سامانه و مزایای این محصول بهره مند شده اند، ضمن آنكه به 9 كلینیك توانبخشی نیز از این دستگاه داده شده است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۲:۰۳ - ۱۳/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۱