دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مشاوره های پیش از ازدواج؛ راهی برای كسب مهارت های لازم
 
كارشناس اداره كل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: مشاوره های ازدواج در سه مرحله پیش، حین و بعد از ازدواج انجام می شود.
مشاوره های پیش از ازدواج؛ راهی برای كسب مهارت های لازم وحیده خلیلی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با اهمیت مشاوره های ازدواج برای جوانان، اظهار كرد: خدمات مشاوره ای در كسب مهارت های لازم برای ساخت زندگی مشترك سالم، بالنده و موثر، تقویت بنیان خانواده، یادگیری مهارت های زندگی مشترك، توانمندسازی زوجین و پیشگیری از طلاق موثر است.

وی با بیان اینكه مراكز مشاوره پیش از طلاق نیز به ارائه مشاوره می پردازند، افزود: مشاوره های ازدواج در سه مرحله پیش، حین و بعد از ازدواج انجام می شود كه به طور این مشاوره ها در ساخت زندگی پایدار، تقویت بنیان خانواده و همسرگزینی درست، تاثیرگذار است.

این مسئول با اشاره به اهمیت مشاوره های پیش از ازدواج، تصریح كرد: در زمان گذشته و با سنتی بودن خانواده ها و نیز ارتباطات گسترده آن ها با یكدیگر، جوانان نیز مهارت های لازم زندگی را در خانواده می آموختند ولی امروزه با توجه به محدود بودن ارتباط خانواده ها، این امكان برای جوانان وجود ندارد، به همین خاطر جوانان می توانند در شرایط كنونی با مراجعه به مراكز مشاوره ازدواج و دریافت مشاوره های قبل از ازدواج، مهارت های لازم را كسب كنند.

خلیلی با بیان اینكه ازدواج یك مقوله اجتماعی - زیستی است كه نیاز به آموزش و كسب مهارت دارد، ادامه داد: طبق آمار طلاق كه نشان می دهد بیشتر مشكلات برای زوجین در پنج سال اول زندگی رخ می دهد، به همین دلیل جلوگیری از ایجاد مشكل و مشاوره های پیش از ازدواج می تواند نقش مهمی در انتخاب همسر مناسب و آمادگی زوجین در این زمینه داشته باشد.

كارشناس برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان اداره كل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: در استان زنجان نیز 9 مركز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده وجود دارد كه از وزارت ورزش و جوانان مجوز دریافت كرده اند، جلسات مشاوره و كارگاه های آموزشی برگزار می كنند. همچنین باتوجه به برگزاری جلسات و كارگاه های رایگان، افرادی كه از لحاظ مالی مشكل دارند نیز می توانند به صورت رایگان از مشاوره بهره مند شوند.

وی با بیان اینكه انتخاب همسر یك انتخاب مهم در زندگی جوانان است كه مشاوره های قبل از ازدواج یك راه مناسب برای كمك به انتخاب درست است، خاطرنشان كرد: در شش ماهه اول امسال 218 مشاوره و 214 كارگاه آموزشی رایگان توسط مراكز مشاوره در استان برگزار شده است كه افراد برای اطلاع از اسامی مراكز و شماره تماس آن ها می توانند به سایت اداره كل ورزش و جوانان استان زنجان مراجعه كنند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۹:۵۶ - ۱۵/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۴