دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

9 خدمت حمایتی توانبخشی برای معلولان در خراسان رضوی
 
بهزیستی خراسان رضوی 9 خدمت ستاره دار توانبخشی را به صورت حمایتی به مددجویان نیازمند ارائه می دهد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مركز خراسان رضوی، معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در اینباره گفت: 9 خدمت ستاه دارخدمت حمایتی توانبخشی برای افراد دارای معلولیت در خراسان رضوی شامل كاردرمانی، گفتار درمانی و ارزیابی شنوایی است كه هر كدام سه گرایش مختلف را شامل می شوند.حمیدرضا علیزاده با بیان اینكه بهزیستی استان از نظر میزان خدمت گیرندگان از بیمه سلامت در سطح كشور، اول است، افزود: براساس تفاهم نامه بهزیستی و سازمان بیمه سلامت، مددجویان می توانند با مراجعه به مراكز توانبخشی دولتی و غیردولتی طرف قرارداد بیمه سلامت، این خدمات را تا سقف 40 جلسه با پوشش بیمه ای دریافت كنند.
وی افزود: علاوه بر این 40 جلسه دارای پوشش بیمه ای، بهزیستی، كمك هزینه خدمات توانپزشكی تا سقف 20 جلسه در سال به مددجویان نیازمند ارائه می كند.
این مسئول اعلام كرد: مراكز توانبخشی كه مایل هستند در این طرح بهزیستی همكاری كنند می توانند با مراجعه به بیمه سلامت و با استناد به تفاهم نامه سازمان بهزیستی كشور با بیمه سلامت، با آن نهاد قرارداد بسته و به مددجویان خدمت ارائه كنند.
علیزاده با بیان اینكه مددجویان پیش از این تفاهم نامه، كاردرمانی و سایر خدمات توانبخشی را با پرداخت هزینه دریافت می كردند، گفت: با درنظر گرفتن سهمیه هایی برای استان ها، ما محدودیتی در پذیرش نداریم و مددجویان نیازمند می توانند با مراجعه به مراكز دولتی و غیردولتی طرف قرارداد بیمه سلامت، این خدمات را با بیمه دریافت كنند.
وی از وجود 35 مركز طرف قرارداد كاردرمانی و 32 مركز گفتاردرمانی در خراسان رضوی خبر داد و گفت: علاوه بر این مراكز، سایر مراكز توانبخشی هم می توانند از این فرصت برای خدمت به مددجویان استفاده كنند.
به گفته او، این تفاهم نامه از آبان ماه 99 امضا شده و همچنان پایدار است و مددجویان كماكان می توانند از این خدمات استفاده كنند.
خراسان رضوی در بین استان های كشور، بیشترین مراكز طرف قرارداد با بیمه سلامت و در نتیجه بیشترین مددجویان خدمت گیرنده در این بخش را در سطح كشور دارا است.
بهزیستی خراسان رضوی حدود 60 هزار معلول جسمی حركتی، حدود 19 هزار معلول شنوایی و حدود 15 هزار معلول گفتاری تحت پوشش دارد كه مشمول این خدمات هستند و علاوه بر اینها، افراد دارای معلولیتی كه پوشش بهزیستی هم ندارند می توانند از این خدمات بهره مند شوند.
   تاریخ: ۱۵:۵۱ - ۱۵/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۲