دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

علائم پارگی تاندون های شانه و روش های درمان آن
 
یك متخصص ارتوپدی به تشریح اقدامات لازم برای درمان تاندون شانه در مراكز درمانی پرداخت.


به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی دیانت متخصص ارتوپدی با حضور در شبكه سلامت با اشاره به علل پارگی تاندون شانه اظهار كرد: در هنگام ورزش با فعالیت خاص ممكن است تاندون شانه دچار پارگی شود در این صورت باید سریعاً اقدامات لازم را در جهت بهبودی انجام داد.

این متخصص ارتوپدی با اشاره به اینكه صدای پارگی ناگهانی، حس شدید ضعف، عدم توانایی در استفاده از شانه و بلند كردن آن و عدم تحمل وزن ناتوانی در بلند كردن اجسام می تواند از نشانه های پارگی تاندون شانه باشد افزود: پزشك در ابتدا میزان توانایی حركت شانه را تست می كند و از بیمار می خواهد كه بازوی خود را به سمت بدن بیاورد.

او خاطرنشان كرد: برای تشخیص پارگی تاندون می توان از ام آر ای استفاده كرد لذا این شیوه روش غیر تهاجمی جهت ارزیابی یكپارچگی تاندون ها است، به طوری كه نسبت به سایر روش های تشخیص پر هزینه نیست.

دیانت با اشاره به اینكه ممكن است برای درمان پارگی تاندون پزشك دستور جراحی بدهد افزود: انجام مرتب فیزیوتراپی سبب افزایش بهبود انعطاف پذیری و قدرت عضلات اطراف مفصل شانه می شود.

این متخصص ارتوپدی با اشاره به اینكه علائم پارگی تاندون شانه به مرور زمان تشدید می شود اظهار كرد: علائم اولیه در نتیجه استراحت كردن برطرف می شود، اما در نهایت همیشگی و مستمر می شود و آن دسته از علائمی كه از آرنج عبور می كنند و به بخش های دیگر بدن تسری پیدا می كند، معمولاً بیانگر وجود مشكلی دیگر است.

او علائم التهاب تاندون شانه را شامل درد و تورم جلوی شانه و كنار بازو، برانگیخته شدن درد در اثر بالا و پایین بردن بازو، شنیده شدن صدای تق تق هنگام بلند كردن بازو، سفتی و گرفتگی عضلات شانه، بیدار شدن از خواب به دلیل درد و درد گرفتن درد بازو هنگام بردن دست به پشت بدن دانست.

بیشتر بخوانید

- ترمیم آسیب های تاندونی با سلول های بنیادی
   تاریخ: ۱۳:۱۵ - ۱۵/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۲۳۹