دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

1600 بسته لوازم بهداشتی ویژه توانخواهان در ملارد توزیع شد
 
تهران- ایرنا- رییس اداره بهزیستی شهرستان ملارد گفت: با همكاری هلال احمر بیش از یك هزار و 600 بسته لوازم بهداشتی و ضد عفونی تهیه و توسط مراكز «مثبت زندگی» بین افراد دارای پرونده در اداره بهزیستی توزیع شد.
1600 بسته لوازم بهداشتی ویژه توانخواهان در ملارد توزیع شد تهران- ایرنا- رییس اداره بهزیستی شهرستان ملارد گفت: با همكاری هلال احمر بیش از یك هزار و 600 بسته لوازم بهداشتی و ضد عفونی تهیه و توسط مراكز «مثبت زندگی» بین افراد دارای پرونده در اداره بهزیستی توزیع شد.

به گزارش ایرنا از بهزیستی شهرستان ملارد، داود خادم روز شنبه افزود: دریافت واكسن برای كنترل بیماری كرونا كافی نیست و كماكان باید پروتكل های بهداشتی بصورت دقیق توسط افراد رعایت شود.

وی با بیان اینكه مشكلات معیشتی اجازه رسیدگی به برخی موارد را به مددجویان نمی دهد، گفت: تهیه لوازم بهداشتی با توجه به مشكلات اقتصادی مددجویان، جزو موارد ضروری است و تلاش كرده ایم تا با همكاری ارگان هایی مانند هلال احمر این مسئله را رفع كنیم.

از ابتدای سال 11 مركز خدمت رسان در ملارد راه اندازی شده است

خادم ادامه داد: 11 مركز خدمت رسان شامل مراكز نگهداری توانبخشی و مراكز مثبت زندگی در سال 1400 با هدف خدمت رسانی به جامعه هدف تحت پوشش راه اندازی شد.

وی گفت: از ابتدای سال تاكنون یك مركز نگهداری از سالمندان، 2 مركز نگهداری از بیماران اعصاب و روان و هشت مركز مثبت زندگی با هدف دسترسی آسان مددجویان به خدمات سازمان افتتاح شد.

خادم افزود: هر یك از مراكز توانبخشی در ابتدای فعالیت خود با ظرفیت نگهداری 50 بیمار آغاز بكار كرده و بیش از سه هزار پرونده مددجویان توانبخشی و اجتماعی از ابتدای سال تاكنون توسط مددكاران این مراكز مورد بررسی قرار گرفت.

رییس اداره بهزیستی شهرستان ملارد ضمن تاكید بر اهمیت ارائه خدمات تخصصی گفت: مهمترین مسئله در راه اندازی اینگونه مراكز استفاده از كادر متخصص شامل پزشك، روانپزشك و كادر درمان است تا با پیگیری دقیق و انجام مرتب امور، بیماران بتوانند تا حد ممكن بهبود یابند و در موارد بسیاری نیز طی اقدامات صورت گرفته توسط روانشناسان و پس از آن مددكاران مركز بیمار پس از بهبودی كامل به آغوش خانواده بازگشته است.

خادم با بیان اینكه در تاسیس مراكز مثبت زندگی موارد بسیاری مدنظر است، افزود: با راه اندازی هشت مركز مثبت زندگی در نقاط مختلف شهرستان و بكارگیری كاركنان با تجربه و متخصص، مددجویان بیش از پیش به مددكار خود دسترسی دارند كه این مسئله موجب حل بسیاری از مشكلات این افراد می شود.

بیش از 3400 بیمار در شهرستان ملارد 2 دز واكسن دریافت كرده اند

رییس اداره بهزیستی ملارد همچنین ادامه داد: در راستای اهمیت واكسینه شدن تمامی بیماران مراكز نگهداری تحت نظارت سازمان بهزیستی در این شهرستان از ابتدای سال تاكنون بیش از سه هزار و 400 بیمار 2 دز واكسن كرونا را دریافت كرده اند.

خادم با بیان اینكه یكی از مهمترین اهداف سال 1400 واكسینه شدن بیماران است، اظهاركرد: تمامی بیماران در مراكز نگهداری توانبخشی، مركز معتادین متجاهر اخوان و كاركنان مراكز، از فروردین ماه سال جاری تا شهریور ماه 2 دز واكسن كرونا را دریافت كردند.

وی گفت: واكسیناسیون امری جدی است و در حال حاضر تمامی پروتكل های بهداشتی به صورت دقیق در مراكز انجام و این موارد توسط كارشناسان حوزه های تخصصی و مسئول دفتر مدیریت عملكرد بررسی می شود.

برچسب ها
- اهدای كمك های نقدی
- شهر تهران
- كمك های مردمی
- ملارد
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۴۸ - ۱۵/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۳