دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

بیش از 460 كودك در افغانستان بدلیل افزایش خشونت ها كشته شده اند
 
براساس آخرین آمار یونیسف، در شش ماه نخست امسال بیش از 460 كودك در افغانستان بدلیل افزایش خشونت ها كشته شده اند.
بیش از 460 كودك در افغانستان بدلیل افزایش خشونت ها كشته شده اند براساس آخرین آمار یونیسف، در شش ماه نخست امسال بیش از 460 كودك در افغانستان بدلیل افزایش خشونت ها كشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در شش ماه نخست امسال بیش از 460 كودك در افغانستان بدلیل افزایش خشونت ها كشته شده اند.

این خبر را صندوق كودكان سازمان ملل متحد، یونیسف، اعلام كرده و اوضاع كنونی كودكان را نگران كننده خواند.

در همین ارتباط نیز «سمنتا مورت»، مسئول یونیسف گفت: «ما درباره كودكانی كه در نتیجه وسایل انفجاری امسال جان باخته اند نگران هستیم. جان باختن حتی یك كودك سخت اندوه آوراست، باید هر شهروندی تلاش كند تا از كودكان محافظت شود.»

روز گذشته نیز سازمان ملل اعلام كرد كه بر اساس ارزیابی ها حداقل 23 میلیون نفر یا 55 درصد از جمعیت افغانستان تا سال آینده با بحران غذایی روبرو خواهند شد.

این خبر را «فرحان حق»، معاون سخنگوی دبیر كل سازمان ملل روز جمعه اعلام كرد و گفت: برای كمك به 11 میلیون نفر در افغانستان، این كشور به كمك مالی 606 میلیون دلاری نیاز دارد كه تاكنون 54 درصد آن تأمین شده است.

فرحان حق كه این سخنان را در نشست خبری عنوان می كرد، همچنین نسبت به تشدید موج آوارگی و بی خانمان ها در افغانستان در نتیجه بدتر شدن اوضاع در این كشور ابراز نگرانی كرد و خواستار افزایش كمك های بین المللی به مردم افغانستان شد.

به تازگی نیز كمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در امور افغانستان در گزارش خود درباره وقوع بحران انسانی در این كشور هشدار داده است.

به گفته كمیساریای عالی پناهندگان، حداقل 3.5 میلیون نفر در اثر جنگ و ناامنی در افغانستان تا كنون آواره شده اند.

همچنین از ژانویه سال 2021 میلادی یعنی طی كمتر از یك سال گذشته تا كنون دست كم 270 هزار نفر در داخل افغانستان به دلیل خشونت ها و ناامنی ها آواره شده اند.

این كمیساریا اعلام كرده كه در نظر دارد حداقل برای 500 هزار نفر در افغانستان امكانات اولیه و حداقلی را در آستانه فصل زمستان تدارك ببیند، هرچند اوضاع در افغانستان همزمان با آغاز فصول سرد بدتر و وخیم تر از گذشته خواهد شد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۲:۴۶ - ۱۶/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۱