دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

توزیع 27 هزار ویلچر برای كودكان معلول در مناطق محروم كشور
 
معاون اجتماعی بنیاد 15 خرداد از توزیع 27 هزار ویلچر برای كودكان معلول در مناطق محروم كشور خبر داد.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهركرد، مجتبی ابراهیمی معاون اجتماعی بنیاد 15 خرداد در آیین طرح "مثبت حركت" بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: در فاز نخست كمك به معلولان، توزیع 27 هزار ویلچر با اولویت كودكان در مناطق محروم در سطح كشور آغاز شده است.

او افزود: به منظور حمایت از معلولان تمام تجهیزات این ویلچر ها از بهترین وسایل خریداری شده و در یك كارگاه با همت معلولان تمام قطعات مونتاژ می شود.

ابراهیمی با اشاره به اینكه در فاز نخست توزیع ویلچر و تجهیزات توانبخشی سهم چهارمحال و بختیاری 100 ویلچر است، گفت: این ویلچر ها برای كودكان نیازمند و بین ساكن در مناطق محروم استان توزیع خواهد شد.

ابراهیمی افزود: حوزه سلامت و جمعیت مهم ترین برنامه های این بنیاد در سطح كشور است كه در حوزه سلامت برش سلامت محرومان در اولویت است و توجه به معلولان، محرومان و سلامت كودك محروم در اولویت قرار گرفته است.

اجرای طرح غربالگری چشم كودكان همراه با تامین هزینه های درمانی معاون اجتماعی بنیاد 15 خرداد گفت: برای خدمت رسانی به خانواده معلولان سراسر كشور تفاهم نامه چهار جانبه بین وزارت آموزش و پرورش، بهزیستی، وزارت بهداشت و درمان و بنیاد 15 خرداد برای اجرای طرح تنبلی چشم منعقد خواهد شد تا هیچ كودكی در كشور به خاطر فقر و محرومیت با بیماری یا تنبلی چشم و نابینایی مواجه نشود.

به گفته او، در این طرح پس از غربالگری، كودكان نیازمندی كه به عینك و یا عمل جراحی نیاز داشته باشند زیرپوشش بنیاد 15 خرداد قرار خواهند گرفت و تمام هزینه های درمان این كودكان از طریق بنیاد 15 خرداد پرداخت خواهد شد.

ابراهیمی گفت: برای حمایت از این افراد، كودكانی كه با مشكلات شنوایی و بیماران سخت مواجه هستند نیز در یك تفاهم نامه با سازمان بهزیستی از خدمات این بنیاد بهره مند خواهند شد.

او اظهار داشت: در این سال ها بیشتر فعالیت های این بنیاد و ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه محرومیت زدایی و اشتغال با همكاری بنیاد بركت برنامه های اجرا شده است و در یك سال گذشته نیز مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام، كار امداد رسانی در فوریت های امدادی مانند سیل، زلزله و كرونا را آغاز كرده و تاكنون بیش از 6 مرحله بسته معیشتی در سطح كشور توزیع شده است.

به گفته او، تاكنون از طرف بنیاد 15 خرداد سه هزار مدرسه و 14 خوابگاه دانشجویی در سطح كشور احداث شده است كه اجرای این برنامه ها در دستور كار قرار دارد.

32 هزار و 680 معلول زیرپوشش بهزیستی چهارمحال و بختیاری نرگس عسگری مدیركل بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز در آیین گفت: هم اكنون 32 هزار و 680 معلول در استان زیرپوشش خدمات بهزیستی هستند كه از این تعداد درصد بالای به دلیل توانمندی های خود از جمله تحصیل، ورزش، هنری، قرآن به رتبه ها و مقام های عالی در سطح كشور و بین المللی دست یافته اند.

او افزود: در حال حاضر 45 نفر از معلولان استان در حوزه قرآن و هشت نفر قهرمان پارالمپیك فعالیت دارند و درصد قابل توجهی از معلولان دارای مدارك علمی در مقطع دكترا، كارشناسی و كارشناسی ارشد هستند.

عسگری اظهار داشت: نشان دادن توانمندی معلولان، اجرای قانون جامع معلولان و تكریم این قشر از مهمترین برنامه ها برای توانمندسازی و نشان دادن توانمندی های آنان است.

به گفته او، هم اكنون 14 هزار زن سرپرست خانوار، بدسرپرست و بی سرپرست و یتیم در استان زیرپوشش بهزیستی استان قرار دارند كه استفاده از ظریفت خیرین برای حمایت از معلولان و این قشر از جامعه ضروری است.
   تاریخ: ۲۳:۴۱ - ۱۸/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۲