دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

نقش شوراهای حل اختلاف در كاهش منازعات و مشاجرات اجتماعی ویژه است
 
سنندج- امام جمعه سنندج گفت: شوراهای حل اختلاف افتخار دستگاه قضایی هستند و وظیفه خطیر و سنگینی را در راستای مشاجرات و منازعات در جامعه برعهده دارند.
نقش شوراهای حل اختلاف در كاهش منازعات و مشاجرات اجتماعی ویژه است سنندج- امام جمعه سنندج گفت: شوراهای حل اختلاف افتخار دستگاه قضایی هستند و وظیفه خطیر و سنگینی را در راستای مشاجرات و منازعات در جامعه برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی روز چهارشنبه در جمع كاركنان شوراهای حل اختلاف سنندج با تبریك سالروز تشكیل شوراهای حل اختلاف به اعضا و كاركنان این نهاد، اظهار داشت: تقویت فرهنگ مصالحه و اصلاح ذات البین در قرآن كریم بارها اشاره شده و از منظر دین مبین اسلام صلح و سازش اهمیت والایی دارد.

وی افزود: شوراهای حل اختلاف افتخار دستگاه قضائی هستند و وظیفه خطیر و سنگینی را برعهده دارند و مشاجرات و منازعات را در جامعه كاهش می دهند و كاركنان این نهاد باید با بردباری، اخلاق مداری و صبر مشكلات مردم را حل و فصل كنند.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت تحكیم بنیان خانواده اشاره كرد و گفت: شورای حل اختلاف با ایجاد صلح و سازش میان زوجین و ایجاد وحدت، رحمت، مودت و الفت از رشد آمار طلاق در جامعه جلوگیری می كند و فعالیت های این نهاد باید در این راستا افزایش یابد.

وی بر نقش این نهاد در كاهش اطاله دادرسی در محاكم اشاره كرد و افزود: جلوگیری از سرا زیرشدن پرونده ها به محاكم قضائی در كاهش زمان رسیدگی به پرونده ها بسیار تأثیرگذار است و جلب رضایت مردم را در پی خواهد داشت.

ماموستا رستمی بر لزوم ارتقای سطح معیشتی كاركنان شاغل در این مجموعه تاكید كرد و گفت: توسعه سازمانی بدون در نظر گرفتن نیازهای كاركنان آن سازمان امكان پذیر نیست.

بهادر اسدی معاون توسعه حل اختلاف استان كردستان در این دیدار از رهایی 4 محكوم به قصاص در استان كردستان با تلاش شوراهای حل اختلاف استان كردستان در سال جاری خبر داد و افزود: ائمه جماعات و ماموستایان استان كردستان نقش ویژه و منحصر به فردی در ایجاد صلح و سازش در استان دارند كه امیدواریم این جایگاه بیش از پیش تقویت شود.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۹:۱۴ - ۱۹/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۵