دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

ثبت نام 2.1 میلیون نفر در نهضت ملی مسكن
 
معاونت مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از ثبت نام 2 میلیون و 130 هزار متقاضی در سامانه نهضت ملی مسكن خبر داد.
ثبت نام 2.1 میلیون نفر در نهضت ملی مسكن
معاونت مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از ثبت نام 2 میلیون و 130 هزار متقاضی در سامانه نهضت ملی مسكن خبر داد. - اخبار اقتصادی -
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، معاونت مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام كرد: از 28 مهرماه امسال تاكنون 2 میلیون و 131 هزار و 862 نفر در نهضت ملی مسكن ثبت نام كرده اند.

بر اساس قانون جهش تولید مسكن زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن، معلولان جسمی و حركتی با 20 سال سن، می توانند در قانون جهش تولید مسكن (نهضت ملی مسكن) مشاركت داشته باشند. همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا كه این افراد سرپرست خانوار تعریف می شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاك است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار كه به دلیل متاركه به صورت مجردی زندگی می كنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاك سن می توانند ثبت نام كنند.

همچنین مردان مجرد بالای 45 سال سن و بیماران خاص با تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، امكان ثبت نام در نهضت ملی مسكن را دارند.

بنا بر اعلام معاونت مسكن و ساختمان، برای مهاجران از كلانشهرها، سابقه سكونت به یكسال تقلیل پیدا كرده است. بدین معنا اگر كسی ساكن كلانشهری بوده و در شهر دیگر، تقاضای مسكن دارد با حدود یكسال سابقه سكونت در همان شهر امكان ثبت نام در طرح نهضت ملی مسكن را دارد. همچنین برای كاركنان دولت و نیروهای نظامی و روحانیون بر اساس حكم اداری و یا بر اساس تشخیص حوزه های علمیه، سابقه سكونت 5 ساله در طرح نهضت ملی مسكن مورد نیاز نیست. این افراد می توانند به جز تهران در سایر شهرهای كشور از این مزیت بهره مند شوند.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۰:۳۱ - ۲۴/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۲۲۰